Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Nix, det är nog lika illa på alla bilar. Köpte 2 st för nåt år sen, var så mjuka och hala att DSTC blinkade vid normala omkörningar och landsvägskurvor. Sämsta däcken jag än idag kört.
Men läser man på nätet är några nöjda med sina, men det finns folk till allt så det är nog dåliga, billiga och farliga däck.
av LJN
Har nu beställt Michelin Pilote Sport 4, 215/50-17 95Y XL. Michelindäcken kostade tom. 10.- mindre per styck jämfört med Continental Premium Contact 6 hos min lokala gummihandlare:) Ska bli intressant hur jag upplever dom jämfört med original Pirelli P7. Det blir montage 1:a veckan i augusti.
Användarvisningsbild
av Paglar
Michelin Pilot Sport 4 var mitt förstahandsval när jag skulle byta däck men eftersom jag har tjänstebil och måste serva bilen på en viss verkstad kunde jag bara få Continental. Michelin vann ju ett test i Auto motor & sport före Pirelli P Zero och Continental Premium Contact 6 som trea.
Nu byter jag bil till en V90 idag och vad jag har sett så har V90 med 18-tummare Pirelli P Zero monterade. Längesedan jag körde med Pirelli så det skall bli intressant.

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]