Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Hej,

Bränslegivaren har börjar krångla på vår XC60. Ungefär hälften av tiden får man ingen information i displayen om bränslenivån. I vissa fall har den också visat att det snart är slut bränsle fast det kan vara ganska mycket kvar.

Jag inbillar mig att det är vanligare när det är mindre än halva tanken kvar. När man har fyllt fulla tanken brukar den i alla fall alltid visa fullt.

Finns det något att göra förutom att lämna in den på felsökning/reparation?

Kan det ha blivit någon form av beläggning så jag ska köra i nått medel och testa?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
trasker skrev:Hej,

Bränslegivaren har börjar krångla på vår XC60. Ungefär hälften av tiden får man ingen information i displayen om bränslenivån. I vissa fall har den också visat att det snart är slut bränsle fast det kan vara ganska mycket kvar.

Jag inbillar mig att det är vanligare när det är mindre än halva tanken kvar. När man har fyllt fulla tanken brukar den i alla fall alltid visa fullt.

Finns det något att göra förutom att lämna in den på felsökning/reparation?

Kan det ha blivit någon form av beläggning så jag ska köra i nått medel och testa?
armaturen baktill kan ha trasslat in sig i kabelhärvan hände mig på v70 -08 dom montera ner o fixa det

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]