Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lidas11
I kupen hörs en tjut/vinande ljud när motorn är igång. Det kommer från sektionen mellan motor och kupen och hörs tydligt om man står nära utanför. Låter lika mycket oavsett om jag kör eller står stilla. Trodde det var klimatsystemet eller ac men låter lika mycket när detta stängs av. Ljudet ändras lite när jag står still och svänger på ratten som att servon påverkar det eller att motorkraft omfördelas. Det låter inte alltid men ganska ofta.

Tacksam för svar på vad det kan tänkas vara.
Volvo v60 d5 aut 13000 mil
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Finns många "grejor" som kan vara orsaken till ljudet.
Köp ett stetoskop och lyssna dig fram. Finns på t.ex. Biltema för en dryg hundring.
av lidas11
klovervagen skrev:Jag upplever samma ljud kommer bakifrån. Någon som bytt bränslepumpen själv? Sitter den i tanken? Kommer man åt inifrån bilen?
Har frågat runt på verkstäder men de verkar inte ha någon koll utan vill kolla på bilen. Enligt volvo är bränslepumpen inget vanligt problem iaf. Har beslutat att köra vidare så får jag se vad som händer. Låter bara ibland men självklart irriterande när den gör det. Skriv gärna om du bytt eller har mer info.
av Psyko
Det vinande ljudet finns mer eller mindre i alla bilar med elektrisk bränslepump i tanken. Inget att bry sig om, den kommer inte sluta fungera pga det. Vissa hör ljudet medans andra inte gör det.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]