Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
I manualen så står det att jag ska ha 68 liters tank i min V60, men inte helt sällan tankar jag lite drygt 70 liter och har innan jag tankar 5-10 mil kvar att köra enligt färddatorn...

Någon som upplever samma sak?

.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja vid något tillfälle har ja fått i 70l men då har jag bara kunnat köra någon mil på bränslet som varit kvar i tanken.
Kan ju vara pumpen som visar för mycket.
av pellz0r
Jag har de två senaste tankningarna reagerat på exakt detta! Fick i 68,2L och blev lite nervös då färddatorn sa att det var flera mil kvar i tanken. Och då brukar jag inte "extrafylla" vid tankning, utan slutar tanka när pumpen slår ifrån första gången.
Användarvisningsbild
av CabBO
Är det något mygel med pumparna? Själv får jag inte i mer än strax över 60 liter efter att sista strecket varit tänt ett tag.
Användarvisningsbild
av C.W.
Hur mycket bränsle ryms det i påfyllningsröret?
Den räknas väl inte som tankvolym?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
67,5 liter ska tanken rymma i min V60, men tankade nu senast 70,06 liter på 110 mil körda, hade då 80 km kvar till tom tank. När tanklampan tänds brukar det gå i 65 liter
av least
Tankens volym är inte detsamma som hur många liter bränsle som kan fyllas i.
Volymen är tilltagen för att rymma vätskans expansion.
Användarvisningsbild
av x74
Hade samma sak på min förra v60 diesel. Vart så fundersam så jag prova att tanka på andra mackar. Ingen skillnad . Har idag en bensinare och där är det precis tvärtom har aldrig lyckats fylla mer än 66lit och då har soppa mätaren lyst illrött nån mil och -till tom tank. Känns som kalibreringen är annorlunda mellan de båda.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]