Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

R-Design har sportstolar. Elstolar är ett måste.
Adaptiv farthållare
Värme i ratt
Värme i baksätet
VOC
BLIS.... men i alla fall CTA cross trafic alert är riktigt bra
Laminerade rutor
Bacnkamera
Parkeringssensorer fram o bak
PS med sub
Finns mer men det går att va utan.
Göte skrev:Menade problem att accelerera snabbt, accelerationen avtar snabbt efter ca 120
T5 börjar ju dra vid 120, när 3an går i (8 stegade lådan), accelererar rätt fort upp till 180-190 utan problem. Dock är min Polestaroptimerad, 253 hk @ 400 nm. Ännu lättare går det med Polestar insug/utblås.
Adaptiv farthållare är given, är det även den som funkar vid kökörning och kör "automatiskt"? Med automat slipper jag ju förstås växlandet hit och dit i den ljuva Stockholmstrafiken, men ändå.
Rattvärme känns inte superprio med tanke på garage. ;)
Elstolar är DEFINITIVT ett måste. Har det på båda fram idag och iaf förarstolen måste ha det.
Värme i baksätet går bort eftersom vi ändå har två barnstolar där och kommer dras med dessa i ett gäng år till.
VOC vore ju kul att prova.

Till just r-design, visst kunde man ändå välja till andra stolar? Jag menar, sportstolarna var väl standard men inte hugget i sten?
Det råder väldigt delade meningar om det här med aktivt helljus, är det något att slänga ögonen på eller ge upp?
Kör du landsväg med en del möte? Aktivt helljus är grymt bra (iaf den "nya" generationen som "maskar").
esonesson skrev:
grillchips skrev:Då var det inte speciellt länge som T6 var FWD förmodar jag?

Så... Nödvändig utrustning? Hur är alla säkerhetspaket?
Jag kommer inte köpa bil igen utan dödavinkelvarnare och adaptiv farthållare i alla fall :D

Elstol och rattvärme också!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Precis!

grillchips skrev:Adaptiv farthållare är given, är det även den som funkar vid kökörning och kör "automatiskt"? Med automat slipper jag ju förstås växlandet hit och dit i den ljuva Stockholmstrafiken, men ändå.
Rattvärme känns inte superprio med tanke på garage. ;)
Elstolar är DEFINITIVT ett måste. Har det på båda fram idag och iaf förarstolen måste ha det.
Värme i baksätet går bort eftersom vi ändå har två barnstolar där och kommer dras med dessa i ett gäng år till.
VOC vore ju kul att prova.

Till just r-design, visst kunde man ändå välja till andra stolar? Jag menar, sportstolarna var väl standard men inte hugget i sten?
Det råder väldigt delade meningar om det här med aktivt helljus, är det något att slänga ögonen på eller ge upp?
Driver Support/Intellisafe är ett måste tycker jag, då får man ju adaptiv farthållare, blis, cta, autobroms för fotgängare, cyklister och bilar tillsammans med kollisionsvarning, aktivt helljus osv. När du väl har haft en bil med Driver support så köper du med största sannolikhet inte en utan igen :) Keyless likaså, try it once and you're hooked.

Parkeringssensorer fram behöver jag ha på XC60 iaf, vet inte riktigt vart bilen slutar men det är ju en vanesak.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
grålle1: I dagsläget är det mest stadstrafik och jag har väl använt helljuset på V50n 2 gånger på 2 år skulle jag tro. Däremot kommer XC60n stanna ett tag och vi planerar flytt lite längre från Stockholm = mer landsväg och sannolikt mer skogsmark runt omkring.

svergie2: Visst blev Driver Support standard vid någon årsmodell? Eller ingick det i ex Momentum/Summum?
Parksensorer fram är ingen prio, aldrig känt behov av det på V50n och deras mått är ju relativt lika. Samtidigt fickparkerar jag ungefär en gång varannan månad (om ens det) pga garageplats men visst, finns det på ett intressant objekt så tackar jag ju inte nej. :lol:

Elektrisk baklucka, det var en grej i teknikpaketet va? Eller blev det också standardutrustning?
grillchips skrev:grålle1: I dagsläget är det mest stadstrafik och jag har väl använt helljuset på V50n 2 gånger på 2 år skulle jag tro. Däremot kommer XC60n stanna ett tag och vi planerar flytt lite längre från Stockholm = mer landsväg och sannolikt mer skogsmark runt omkring.

svergie2: Visst blev Driver Support standard vid någon årsmodell? Eller ingick det i ex Momentum/Summum?
Parksensorer fram är ingen prio, aldrig känt behov av det på V50n och deras mått är ju relativt lika. Samtidigt fickparkerar jag ungefär en gång varannan månad (om ens det) pga garageplats men visst, finns det på ett intressant objekt så tackar jag ju inte nej. Bild

Elektrisk baklucka, det var en grej i teknikpaketet va? Eller blev det också standardutrustning?
Driver Support blev standard på classic /tror jag\, definitivt inte innan dess. Eller var det bara 70-serien som hade Driver Support i Classic?

Enklaste sättet att se är en radar på passagerarsidan av grillen. Ett annat tell tell sign är att det står "BLIS" vid backspeglarna (på insidan). V50 har jag inga problem med att parkera heller men för mig är XC60in svår att bedöma avståndet på haha Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]