- mån 15 maj 2017, 16:05
När det gäller antispinn/ABS - är skillnaden i rullomkrets så pass stor att det skulle innebära problem? 1,9 % tror jag det blir i skillnad mellan fram- och bakhjul om man kör med båda dimensionerna. Självklart är det ju samma dimension på samma axel, annars hade jag också förstått att det hade blivit galet :)
joel80 skrev:Jag är inte helt 100 på hur man räknar.. Men man kan få problem om omkretsen är olika. Då kommer antispinn och abs-en att spöka för dig.Ja, jag vet att man bör köra med bästa däcken bak. Dock tycker jag det blir lite skumt med bredare däck fram än bak, även om skillnaden i så fall skulle vara marginell (215 vs 205). Bäst är väl såklart att byta alla fyra, men det känns som ett ganska onödigt slöseri att byta två däck som kan köras åtminstone 2 säsonger till.
Tänk sen på att sätta bästa däcken bak, så du slipper snurra runt om det skiter sig. ;)
När det gäller antispinn/ABS - är skillnaden i rullomkrets så pass stor att det skulle innebära problem? 1,9 % tror jag det blir i skillnad mellan fram- och bakhjul om man kör med båda dimensionerna. Självklart är det ju samma dimension på samma axel, annars hade jag också förstått att det hade blivit galet :)