Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av corb06
Tjena!

Jag håller just nu på med mina DRL:er på XC60 som är godkända att användas antingen på full styrka utan halvljus, eller i nerdimmat läge tillsammans med halvljus.
Dessa köpte jag: http://www.hova.com/dekorramar-drl-volv ... 2008-2013/
"DRL'en är godkänd enligt ECE R87 vilket gör den godkänd för användning som DRL dagtid och är även godkänd som positionsljus enligt ECE R7 när den dimmats ner. "

Borde vara likadant för V60 om du hittar rätt DRL.

Däremot så tycker jag ful-kopplingen han gör i youtube-videon med pluskabeln i säkringsboxen är något vi ska undvika. Det är nog bättre att koppla in pluskabeln på en befintlig kabel som ger spänning när motorn är igång.

Här är länk till min tråd ang DRL: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=102379
Ska ladda upp lite bilder senare när jag är klar.
av Rtog
Tack för svaret!

Jag kommer följa din tråd när du uppdaterar :)
Användarvisningsbild
av corb06
Rtog skrev:Tack för svaret!

Jag kommer följa din tråd när du uppdaterar :)
Såg att Hova.com sålde DRL till V60 som var e-godkända.

Har precis laddat upp massa bilder men fortfarande inte löst inkopplingen av pluskabeln. Så den är fulkopplad fortfarande, men på måndag ska jag prata med en på Upplands motor som kanske har ett bra förslag.

Bild
av A2de
Hur blev det med kabeln? Fick du något bra svar på vart man kunde koppla in den.
Står just nu i garaget och gogglat mig till denna tråd. Ingen panik, kan ju göra som du och fulkoppla så länge.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Livar upp tråden med en fråga :-)-)

Är sugen på att fixa detta men undrar hur kvalitén står sig, alltså, hur står sig dessa "drl" nu efter en tids användande?

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]