Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freda155
Hur tar man bäst ur fjäderbenet? Jag tyckte det kändes som att drivaxeln inte riktigt ville sträcka sig tillräckligt långt bara genom att bända bärarmen nedåt. Det kändes lite stumt när det var dryga centimetern kvar. Har ju gått fint med denna metod på andra bilar jag haft. Jag kände inte för att börja demontera drivaxeln just där och då.

Är det bara att skaffa nån riktigt smidigare fjäderkompressor som får plats upp i fjädertornet och dra ihop lite grann? Hur lyder den officiella metoden?
av freda155
ticc24 skrev:På min gick det bra att bända ner, dock med fjäderspännare ihopdragna!
Nåt sånt borde det vara. Vad hade du för spännare? De bör väl vara rätt kompakta, mina skulle bottna direkt med det lilla av fjädern som är nåbar...

(Aningen besviken på mig själv att tanken aldrig slog mig där och då att prova dra ihop fjädern alls...)
av ticc24
Jag tyckte inte dom sågs å speciellt kompakta ut, men han behövde inte dra ihop fjädern så värst mkt har jag för mig.

Ska du dit med en sänkningsats?
av freda155
Jo, jag är väl så illa tvungen till det, haha. Komfortchassit är så hårt att det inte är värt att åka så högt ;)
av ticc24
När jag köpte bilen satt det 16" och standardchassie, har bytt till Eibach/Bilstein B12 PRO-kit och kör med 19" och jag tycker den nästan känns mindre stötig :D

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]