Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Power650
Hej!
Hur är det med era torkararmar på förarsidan, min tar i motorhuven när den fälls upp och skaver bort lacken :( .
Går det att justera eller är det så?
av s6025t
Bilen är konstruerad så men det finns ett serviceläge om man ska fälla upp torkararmarna. Håll torkarspaken uppåt inom 3sek efter att du stängt av motorn
Kolla instruktionsboken så finns det beskrivet mer detaljerat
av Power650
s6025t skrev:Bilen är konstruerad så men det finns ett serviceläge om man ska fälla upp torkararmarna. Håll torkarspaken uppåt inom 3sek efter att du stängt av motorn
Kolla instruktionsboken så finns det beskrivet mer detaljerat
Tack för tipset :-)-) , ingen som fixat något skydd på motorhuv eller torkararm?
av es335
På tidigare bilar har jag vant mig att på vintern stå med motorn på tomgång och full fläkt på vindrutan medan jag skrapar rutorna, och då är det praktiskt att ha torkarna uppfällda.

Med V60 kan man ju inte göra så. Serviceläget går ur när man startar motorn. I början irriterade jag mig på det, men nu får det vara som det är. Det går ju åt lite mer torkarblad, de håller ju inte lika länge på det här viset men det får man ju ta.
Användarvisningsbild
av Micce1980
es335 skrev:På tidigare bilar har jag vant mig att på vintern stå med motorn på tomgång och full fläkt på vindrutan medan jag skrapar rutorna, och då är det praktiskt att ha torkarna uppfällda.

Med V60 kan man ju inte göra så. Serviceläget går ur när man startar motorn. I början irriterade jag mig på det, men nu får det vara som det är. Det går ju åt lite mer torkarblad, de håller ju inte lika länge på det här viset men det får man ju ta.
Man kan väl lägga en liten träbit som håller de uppe en liten bit. Eller varför inte några legoklossar :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Eller använda eluppvärmd vindruta, är nöjd med funktionen :wink:

Klart att de kan vara bra att fälla upp torkarna någon gång men inte ofta.

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]