Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
Wolfyswe skrev:Jag hade en V70 innan och sålde den och köpte en V60. Var med lite orolig för bagaget, men än så länge har det fungerat. Visst, ibland känns det lite trångt, men man packar därefter. Men i alla fall, innan köpet körde jag hem en
demobil och lastade i vår barnvagn, en Emmaljunga super viking och den gick så klart inte in. Hade testat den i V70
och där gick den in utan problem, liggdel på ena sedan och chassie andra sidan. Men efter att funderat lite så
fick jag plats med detta i V60:n med, genom att ha chassie på längden och sedan vinkla liggdelen lite. Då gick det.
Har nu köpt en ny vagn, en Bugaboo Buffalo och sicken skillnad på vagn och vagn. Chassiet får utan problem plats
på längden (vänster sida och sedan bara lägger man liggdelen eller sittdelen ovan på. Hela höger sida ledig och jag
kan ändå dra för skyddet. :lol:

Ibland är det inte bilen som är fel,utan vagnen :wink: :wink:
Det låter riktigt bra för framtiden... :) Inte beredd att "ge upp" och skaffa V70-V90 än hehe. No offense till ägare av större bilar... :p ;) Hoppas på att nästa V60 får ett större bagage, lite längre/mer volym hade inte varit fel.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Som sagt, vad som får plats och inte beror mycket på hur smart vagn du har, det har jag insett efter att
kollat runt efter vår första barnvagn. Det finns vagnar som är så smarta på att fälla ihop sig att de tar en
bråkdel av sin uppfällda storlek. Kan man sedan kombinera det med att sitt/ligg delen kan sitta kvar på
chassiet eller även den fällas ihop/komprimeras så får det oftast plats i de flesta bilar.
Men har man en större vagn, tvilligvagn eller äldre vagn då är det nog V70 som gäller.

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]