Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
ErikXC60 skrev:
nadderf skrev:Får man den ramfria även om man bara väljer avbländning på innerspegeln och inte på sidospeglarna?
De automatiska sidospeglarna finns bara till nya XC90 :wink:
Nja.. Jag har dem på min s60.
av nadderf
ErikXC60 skrev:
nadderf skrev:Får man den ramfria även om man bara väljer avbländning på innerspegeln och inte på sidospeglarna?
De automatiska sidospeglarna, hur fungerar dem? :D
På samma sätt som innerspegel och använder samma sensor som innerspegeln.
av wmhaper
Ja!, Jag har auto. avbländning på innebackspegel, men ej på yttre och jag har ramfri innerspegel.

xc60 MY15 d4 awd
av Daniel374
wmhaper skrev:
Ja!, Jag har auto. avbländning på innebackspegel, men ej på yttre och jag har ramfri innerspegel.

xc60 MY15 d4 awd

Inte så konstigt. Antingen har du ju en summum eller så har du haft avbl. innerbackspegel som tillval vilket resulterat i att du har en ramlös. Inget krav att dessutom ha avbl. på de yttre för att få den ramlösa ;)
av nadderf
wmhaper skrev:

xc60 MY15 d4 awd
Tack för info! då vet jag vad min nya bil borde levereras med :)
av wenne87
nadderf skrev:
wmhaper skrev:

xc60 MY15 d4 awd
Tack för info! då vet jag vad min nya bil borde levereras med :)
Hej,

Vad gäller för avbländbat med kompass?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Japp, jag tog ut en V60 för 3 veckor sedan och den har ramlösa backspegel med kompass och automatiskt avbländning både i backspegel och sidospeglar (Så skönt att slippa förlora nattsynen helt nu, även om kanske inte sidospeglarna var riktigt nödvändiga, men kul =))
Har dock stängt av kompassen (man trycker in ett gem i ett hål under backspegeln för att göra detta) då jag tyckte att den var
aningen ljusstark (Går inte att reglera vad jag vet) och ser inte riktigt funktionen, men gick inte att välja bort om man ville ha sidospeglarna.
Användarvisningsbild
av Perra83
Kompass tror ja inte gick att välja med tre avbländande backspeglar när ja beställde november 2015. Väldigt va Volvo blandar. Har haft det i två andra bilar och ALDRIG haft någon nytta. Ett par gröna bokstäver :???: betydligt bättre med avbländande ytterbackspeglar.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Perra83 skrev:Kompass tror ja inte gick att välja med tre avbländande backspeglar när ja beställde november 2015. Väldigt va Volvo blandar. Har haft det i två andra bilar och ALDRIG haft någon nytta. Ett par gröna bokstäver :???: betydligt bättre med avbländande ytterbackspeglar.
Kompassen är vit nu, därav ljusstyrkan tror jag.
Hade föredragit grönt då det är skonsamt om natten.
Men nu åkte det av, men som sagt, de avbländande sidospeglarna är sköna
när det dyker upp en bil bakom.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
V40 spegel passar, men man får bända loss spegeln från kulan på fästet och använda det som sitter kvar i din xc60.

Samma kula men kortare eller längre arm på xc60. Kommer inte ihåg vilket..

Allt enligt en tidigare tråd här, där någon visade bilder steg för steg på bytet...

Haha.. Såg nu att tråden var 2 år gammal och att det nu pratades om kompassen...

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]