- mån 30 jan 2017, 20:54
#1145476
Nu har jag kört i 7 år dagligen med min XC60 Geartronic D5 Polestar och har väl blivit kompis med den på riktigt.
Tycker den växlar riktigt bra och jag anpassar körningen efter hur den växlar. 95% av alla växlingar funkar helt perfekt och det ända är att bilen varvar en del i motorvägsfart.
Från MY16 kom det väl lite högre utväxling i slutväxeln och lägre varvtal. Möjligen om det ställer till något, att hastighetsintervallen blir tokigt när den ska växla?
Min låda låser på högsta växeln vid 78 km/h på plan väg och växlar ned vid 74 km/h.
Däremot är kickdown värdelöst, den växlar ned för mycket så att vridet i motorn inte kommer till sin rätt. Använder inte det om jag kan undvika.
Tycker den växlar riktigt bra och jag anpassar körningen efter hur den växlar. 95% av alla växlingar funkar helt perfekt och det ända är att bilen varvar en del i motorvägsfart.
Från MY16 kom det väl lite högre utväxling i slutväxeln och lägre varvtal. Möjligen om det ställer till något, att hastighetsintervallen blir tokigt när den ska växla?
Min låda låser på högsta växeln vid 78 km/h på plan väg och växlar ned vid 74 km/h.
Däremot är kickdown värdelöst, den växlar ned för mycket så att vridet i motorn inte kommer till sin rätt. Använder inte det om jag kan undvika.