leiwi skrev:Wolfyswe skrev:Jag antar på din beskrivning att du lämnar in bilen till en Volvo-ÅF och plockar ut en ny Volvo där?
Då är det bara att fråga din säljare vad du ska tänka på och vad du behöver göra så kommer du får hjälp.
Jag ställde samma fråga till min när jag bytte bort min V70 och vill bra svar, även om det är säljare så försöker
de inte Alltid :D blåsa kunden, ibland kan de faktiskt vara hjälpsamma med 
Att lita på att en säljare gör det han skall eller bör göra är inget jag skulle lita på, fins ju massor av trådar som visar på deras okunnighet eller ointresse : :shock:
Förvisso sant, men jag hade en bra säljare så honom litar jag på och lite personavläsning måste man göra och sedan gå på magkänslan.
Just detaljer som vad man gör med VOC vid byte, eventell skuld, bilpapper, vad man ska ha med sig vid inbytet (nycklar, däck, mattor, lastskydd ect.) bör säljaren kunna informera om, annars bör man ju byta säljare då han troligen även sålt dig en bil utan att kunna tänka/veta något om
bilen och hur bra den matchar kunderns behov.
När det kom till mig säljare var det detaljerna i vad han gjorde och sa som byggde upp förtroendet.
T.ex. gav han mig ett inbytespris som var på tok för lågt, men han stod för det och motiverade det på ett korrekt sätt,
med att han behöver lägga pengar på bilen för att åtgärda några saker samt rekonda bilen för att sedan sälja med lite vinst.
Något jag kan acceptera när man lägger fram det så öppet och tillsammans räknar fram konstnder och vinst.
Men han gav mig även möjlighet att sälja den själv (fram till inbytesdagen)och gav mig även en prisbild som verkligen stämnde.
Fick sålt bilen för nästan exakt de pengarna och när jag sålt bilen 3 veckor innan leverans av nya så lånade han ut sin egna bil till mig.

-)
Det finns bara ett ord för sådant, SERVICEMINDED!