Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elpapo
Icebear skrev:Här har jag lite fler bilder från när jag hämtade bilen :D
Riktigt fin! Rätt färg och fälgstorlek. Hur är xc60 med 17" rent komfortmässigt jämfört med min v70 my10 16"? Er erfarenhet? xc60 med 18" var lite för stötigt för min smak.
Användarvisningsbild
av sony
Stenskott???? Jag hade min i 2.2 år utan en enda stenskott. Bor i Gbg.
Användarvisningsbild
av fjohan82
sony skrev:Stenskott???? Jag hade min i 2.2 år utan en enda stenskott. Bor i Gbg.
Jag har bytt vindruta 3 ggr och en sidorutorna 1 gång pga stenskott på min V50. Får se hur det går med V60n som hämtas till veckan.... :roll:
av Henkan
fjohan82 skrev:
sony skrev:Stenskott???? Jag hade min i 2.2 år utan en enda stenskott. Bor i Gbg.
Jag har bytt vindruta 3 ggr och en sidorutorna 1 gång pga stenskott på min V50. Får se hur det går med V60n som hämtas till veckan.... :roll:
Jag hämtade ut min S60 den 12/12, den 28/12 fick jag stenskott så rutan sprack.
Användarvisningsbild
av sony
Är det XC60 fel då?
av Göte
andersuw skrev:OK. Då handlar det alltså om något nytt påfund på de senaste bilarna. Om jag kikar i ägarmanualen för XC60 -17 står det att vissa motorvarianter kan autostoppa innan bilen står helt still. I ägarmanualen för min egen bil står det istället att detta kan hända i ECO-läget. Kanske går det ändå att hitta på något sätt att undvika oönskade autostopp i situationer likt dem grålle1 beskriver. Vad händer t.ex. om man först bromsar in till krypfart men sedan släpper bromspedalen innan det går så långsamt att motorn autostoppar?
Verkar stämma att vissa motorvarianter har olika SS betende för min T5:a stannar aldrig motorn om inte bilen står helt still. Ibland när man inte vill att motorn ska stanna så lämnar man en meter extra och duttar på bromsen för att ha lite rull på bilen så stannar inte motorn.

Men är imponerad av hur snabbt motorn startar igen, hade en Toyota lånebil för ett par år sedan och på den så började motorn starta när man tryckte på gasen, sjukt segt att komma iväg igen då.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]