Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Derank skrev: Sedan beror det ju vad du kommer ifrån, jag körde V70 II innan och den är ju som en svajig kamel jämfört med XC60in, men jag håller mig till 99% på asfalterade vägar, Hade jag bott i skogen efter en grusväg hade jag aldrig köpt en XC60, isf med For-C som är något mjukare än standard.
Tack för input! XC60 (18" summum) och v90 (17") har jag provkört idag och upplevde xc60 som direkt stötig. v90 var helt ok men komfortmässigt rullar min v70 II mjukare. XC60 är en snygg bil (särskilt i vit) men jag får nog snegla på en "ny" v70 II igen alt xc70 då rullkomfort är a och o för mig.

Är four c än mjukare och bättre?
Jag tyckte inet Four-C på XC60in gjorde så pass mycket i comfortläget att jag tog det till min, jag hade förväntat mig att bilen kunde bli riktigt mjuk och följsam i det läget men så upplevde jag det verkligen inte. Men du måste nog testa själv och bilda dig en egen uppfattning.

Något mjukare blev den men som sagt, jag hade räknat med med från Four-C

Jag kör på 18" med 2,3bar i min, det gör en hel del från de 2,8 den var pumpad med vid leverans.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]