Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Köper man en ny bil för flera hundra tusen så är det viktigt att provköra ett tag innan man slår till, jämföra motorer olika chassi/ fjädring mm. Många tycker tex standard fjädringen är stötig och ska man köpa tex en R-Design med sport chassi så bör man nog provköra extra mycket innan man bestämmer sig.

Alla har vi olika krav, och jag tex använder nog bara rattvärme någon minut om det är riktigt kallt ute och då jag inte haft värmaren igång innan, andra vill kunna grilla korv på ratten och ha värme på hela tiden, detsamma med stolsvärme.

Min kompis åker ca7km till jobbet varje dag på 50-70 sträcker och gnäller över att den växlar upp o ner ofta, hade han lånat bil med 6stegs och 8stegs lådan och jämfört innan så hade han valt rätt och vart nöjd idag.
Användarvisningsbild
av Derank
Misstaget många gör är att de provkör 30 min hos handlaren.

Man ska låna hem tänkta bil i minst en vecka och använda den i sin vardag.

Det gjorde jag med 3 fordon 3 veckor på raken innan jag beställde xc60in.

Ny hade jag kört de flesta kombinationerna tidigare pga alla tjänstebilar på jobbet som jag brukar låna då och då.
av Geoham
Derank skrev:Misstaget många gör är att de provkör 30 min hos handlaren.

Man ska låna hem tänkta bil i minst en vecka och använda den i sin vardag.

Det gjorde jag med 3 fordon 3 veckor på raken innan jag beställde xc60in.

Ny hade jag kört de flesta kombinationerna tidigare pga alla tjänstebilar på jobbet som jag brukar låna då och då.
Vilka bilar lånade du hem och varför valde du xc60?
Användarvisningsbild
av Derank
V60 V60 cc och xc60 . Testade både d4 och vea i V60. Manuell och automat på xc60.

Jag gillade sitthöjden i xc60in och tyckte den var smidigare att ratta i stan och fickparkera och snyggare och det var frugan som avgjorde till sist.

Jag hade haft 2 v70 på raken och V40 var för liten och det var mycket vägbuller i den. Då återstod V60 och xc60. Och det blev en xc60.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag hade bättre körställning i xc60in, smidigare att kliva i och ur pga höjden. Bättre runtomsikt

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]