Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Favazza
Frågade faktiskt min säljare om detta. Jag är sugen på att byta till LED för jag tycker det är så mycket snyggare.
Han menar att det kan påverka garantin om något skulle hända. Sen är det självklart att han dels vill ha ryggen fri, men också svårt att säga vad som skulle kunna hända...

Som sagt sugen, men inte beredd att offra garantier och liknande.
av andersuw
Kan rapportera sedan sist att vi nu med säkerhet vet att VIDAs påstående om att strömmen till skyltbelysningen stängs av efter 100 körcykler med aktiv felkod för alltför låg strömförbrukning inte stämmer. Det fortsätter att funka även efter 100 cykler. Något felmeddelande för den aktuella felkoden får man inte heller i kombinationsinstrumentet. Så felkoden har egentligen inga konsekvenser.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Vet inte om det sagts innan, men som jag förstått det är anledningen till att endast förardörren låses upp
en "säkerhetsfunktion". Jag tror att samma sak gäller om du låser dörrarna manuellt med knappen på
förardörren (ovanför knapparna för rutorna upp/ner), låser du sedan upp förardörren genom att öppna
dörren innefrån så är det BARA den dörren som låses upp. Du måste alltså även här låsa upp dörrarna
med knappen ovanför knapparna för rutorna.

Det blir där med även lite "barnsäkert" då barn inte kan öppna dörrarna och med knappen längst ner blockerar du även
rutornas funktion och skapar ditt egna lilla gitmo =)

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]