Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

classeboy skrev:Hämtade ut en ny v60 med dubbade pirelli zero och de lät också väldigt högt över 60 km/h.
Blev också fundersam på ljudet men nu när däcken har rullat 130 mil upplever jag däcken som tystare.
Hoppas de kommer låta ännu mindre med tiden.

Mvh
Tack, jag avvaktar en stund. Hoppas att det blir tystare!
Tjejen har v60 med 16" goodyear ultragrip ice arctic med de stora trekantdubbarna, de däcker låter väldigt mycket.
Min v60 har 17" dubbade conti ice contact 2 och de är rätt tysta.
Syrrans v60 rullar på 16" conti vikingcontact 5 odubbat och den är nästan ljudlös. Så skillnaden är väldigt stor.
esonesson skrev:Köpte mig en V60 CC D4 AWD innan årsskiftet. Har inte hämtat den än, men jag lånade en demobil och tyckte den lät en del när man körde motorväg. Tänkte det kanske hade med att det var 19" dubbfria vinterdäck på det, eller så är jag van vid att min nya BMW går tystare... Blev dock lite orolig, speciellt då jag har 19" sommarhjul också. Kan det vara så stor skillnad mellan olika däck?
Har nu kört en 70 mil, ny bil och nya 16" Hakka R2, men är fortfarande väldigt bullrig över 100km/h, så det känns inte lovande...

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]