Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1135723
TurboJonte skrev:Nu har BSR äntligen kommit med optimeringar för VEP (VEA bensin). T3 får 236 hk och 360 Nm. http://sv.bsr.se/trimsatser/t/3282
Det intressanta är att BSR bänkar motorerna innan chipning och då visar det sig att de har mer effekt/vrid än Volvo anger
T3 enligt Volvo 152bhp/250NM, enligt BSR 163bhp/276nm
T4 enligt Volvo 190bhp/300nm, enligt BSR 199bhp/334nm
Inte helt fel att det är på det hållet :)
#1135756
Det kan isåfall påvisa det man alltid känt till, att olika bänkar ger olika siffror :)
Effektsiffrorna utgår väl desdutom från 91 oktan, och man kan väl anta att bsr valt 98 vid testtillfälle.
Men visst är det kul med lite pulver. Inget till t5 och t6 än vad jag ser dock.
#1135997
Fick min T3:a Polestaroptimerad gratis. Nu i efterhand skulle jag aldrig lägga ut extra pengar på en T4 istället för en T3:a. Känner ingen skillnad alls och extra pengar för att välja en T4 är sjukt bortkastat, i vissa fall 30 000:- extra
#1136020
Har svårt att tro att Polestar kommer ens i närheten av 236 hk och 360 Nm, och känner man inet stor skillnad på det från orginal då vet inte jag.
#1136030
Derank skrev:Har svårt att tro att Polestar kommer ens i närheten av 236 hk och 360 Nm, och känner man inet stor skillnad på det från orginal då vet inte jag.
Polestar har ingen optimering till T3 VEA.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
#1136034
volvobrasse skrev:Fick min T3:a Polestaroptimerad gratis. Nu i efterhand skulle jag aldrig lägga ut extra pengar på en T4 istället för en T3:a. Känner ingen skillnad alls och extra pengar för att välja en T4 är sjukt bortkastat, i vissa fall 30 000:- extraBild
T3/T4 på 1.6L är det efter 4000varv som dom extra 30hk T4:an har börjar komma. Vridet är ju samma på båda 240nm. Tror T4 kan ha nån funktion att öka vridet i några sekunder.

T3/T4 på VEA skiljer det ju 40hk/50nm och det lär då märkas betydligt mer. När jag köpte min T4 VEA så blev den billigare än T3 pga nån kampanj dom hade. Körde en T3 1.6L före byte till T4 VEA.

Är mycket nörjd med prestandan på T4:an och det kommer nog vara mitt lägsta krav vid nästa byte.

Mvh
Per
#1136242
pergrein skrev:
volvobrasse skrev:Fick min T3:a Polestaroptimerad gratis. Nu i efterhand skulle jag aldrig lägga ut extra pengar på en T4 istället för en T3:a. Känner ingen skillnad alls och extra pengar för att välja en T4 är sjukt bortkastat, i vissa fall 30 000:- extraBild
T3/T4 på 1.6L är det efter 4000varv som dom extra 30hk T4:an har börjar komma. Vridet är ju samma på båda 240nm. Tror T4 kan ha nån funktion att öka vridet i några sekunder.
Exakt, men hur ofta är man uppe i dom varven i vardagskörning?

Jag skulle oavsett antingen köra T3 eller hoppa över T4 till en T5:a, om man nu inte som du fick T4:an billigare än T3:an:)

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]