- tis 27 dec 2016, 14:08
#1135229
Tjena,
Chippade min D5:a 2012 för ca ett år sedan. Det var på kampanj för ca 7000:- har jag för mig.
Förbrukningen har inte ändrats utan pendlar fortfarande mellan 7,2 och 7,8 beroende på hur man kör. Jag kör ganska lika efter trimningen som innan och mestadels längre sträckor med lite inslag av stadskörning.
Däremot är det en mycket trevligare bil att köra då man får lite mer respons i framförallt omkörningar och liknande. Alltså vid t.ex. gaspådrag vid landsväg från 70-90 eller motorväg 100-130 märks ganska markant.
På din D4a borde det göra ännu större skillnad eftersom du får fler hästar än vad jag fick.
Försäkringsmässigt så är det säkrare med Polestar än 3:e part då Volvo står bakom polestartrimmet och har även testat och certifierat för förbrukning och utsläpp.
Andrahandsvärde så gissar jag att det är fler köpare som är intresserade av Polestar jämfört med 3:e part då 3:2 part som t.ex. BSR kan anses trimma bilen för mycket och ger större slit samt inger att ägaren troligen kört bilen hårdare eftersom denne ville ha ett starkare trim. Jag skulle personligen inte köpa en chiptrimmad bil från 3:e part. Så klart det finns andra som tänker annorlunda men det är mina 5 cent.
Chippade min D5:a 2012 för ca ett år sedan. Det var på kampanj för ca 7000:- har jag för mig.
Förbrukningen har inte ändrats utan pendlar fortfarande mellan 7,2 och 7,8 beroende på hur man kör. Jag kör ganska lika efter trimningen som innan och mestadels längre sträckor med lite inslag av stadskörning.
Däremot är det en mycket trevligare bil att köra då man får lite mer respons i framförallt omkörningar och liknande. Alltså vid t.ex. gaspådrag vid landsväg från 70-90 eller motorväg 100-130 märks ganska markant.
På din D4a borde det göra ännu större skillnad eftersom du får fler hästar än vad jag fick.
Försäkringsmässigt så är det säkrare med Polestar än 3:e part då Volvo står bakom polestartrimmet och har även testat och certifierat för förbrukning och utsläpp.
Andrahandsvärde så gissar jag att det är fler köpare som är intresserade av Polestar jämfört med 3:e part då 3:2 part som t.ex. BSR kan anses trimma bilen för mycket och ger större slit samt inger att ägaren troligen kört bilen hårdare eftersom denne ville ha ett starkare trim. Jag skulle personligen inte köpa en chiptrimmad bil från 3:e part. Så klart det finns andra som tänker annorlunda men det är mina 5 cent.