Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
pelleplutt skrev:
XC90_Executive skrev:Men V90 och V90 CC går att lösa för samma pengar :wink:

XC60 D4 awd är absolut ingen dålig bil eller drivlina. Det är en jättefin bil, men det är just det att drivlinan känns gammal i jämförelse med en VEA-diesel och 8-stegad automatlåda.
Jag byggde en S90 T5 Inscription nu och den landade på strax under 500-strecket, och då innehåller den allt.

Det får mig att fundera lite, hur mycket dyrare kommer nästa generation XC60 vara i jämförelse med Classic-modellen som finns nu? Om man tänker sig likvärdiga konfigurationer.

Priset kommer nog att följa mönstret för 90 serien.
Något högre än sista året innan classic.

En xc60 d4 summum tror jag hamnar i traktern kring dryga 500000kr.
Lite mer än my15 alltså
Summon för mig helt klart. Väntar på nya V60 T5.
V60 antagligen den bästa bil jag haft.
Daniel73 skrev:
pelleplutt skrev:

XC60 D4 awd är absolut ingen dålig bil eller drivlina. Det är en jättefin bil, men det är just det att drivlinan känns gammal i jämförelse med en VEA-diesel och 8-stegad automatlåda.
Jag byggde en S90 T5 Inscription nu och den landade på strax under 500-strecket, och då innehåller den allt.

Det får mig att fundera lite, hur mycket dyrare kommer nästa generation XC60 vara i jämförelse med Classic-modellen som finns nu? Om man tänker sig likvärdiga konfigurationer.

Priset kommer nog att följa mönstret för 90 serien.
Något högre än sista året innan classic.

En xc60 d4 summum tror jag hamnar i traktern kring dryga 500000kr.
Lite mer än my15 alltså
Inte så fasligt dyrare än i dag då, fast det beror ju på vad som kommer ingå i nya Summum.

Undrar hur länge man kan vänta med att beställa en Classic... av alla inlägg här i forumet har jag fått en del att fundera på/prova först. :)
av pelleplutt

Efter en veckas funderande (inte haft tid/möjlighet att provköra än) har jag fler frågor än innan. :lol:

Jag byggde ihop en V90 CC Pro nu och landade på 604 tkr, med nästan samma spec som en XC60 T6 AWD Summum + paket. Dock utan Four C.

Det är ju lite lockande trots allt. Någon som vet sitthöjden i V90CC i jämförelse med XC60 Classic? Är ute efter SUV-känslan och V90 CC är jag rädd är lite för låg för det.
av kakan20
pelleplutt skrev:

Efter en veckas funderande (inte haft tid/möjlighet att provköra än) har jag fler frågor än innan. :lol:

Jag byggde ihop en V90 CC Pro nu och landade på 604 tkr, med nästan samma spec som en XC60 T6 AWD Summum + paket. Dock utan Four C.

Det är ju lite lockande trots allt. Någon som vet sitthöjden i V90CC i jämförelse med XC60 Classic? Är ute efter SUV-känslan och V90 CC är jag rädd är lite för låg för det.
Vad tittar du på för motor till V90n då? Jag rekommenderar V90 CCn före XC60n, speciellt för de pengarna.
av pelleplutt
Jag valde T5 AWD till V90 CC dock utan Four C och lite annat som ingår i XC60-specen, värt att nämna är att jag ännu inte provkört T6 AWD, efter det kanske jag återgår till planen D4 AWD som jag har provkört tidigare (i XC70).

V90 har jag provkört och den tyckte jag var alldeles för låg, V90 CC är visserligen höjd, men tillräckligt? Ev. barnsjukdomar i V90 CC kommer reta gallfeber på mig också, jag är ganska så jobbig när det gäller att hitta fel. XC60 är ett säkrare kort på så sätt.

När man väl kan provköra V90 CC lär väl XC60 inte längre gå att beställa. :(
av kakan20
pelleplutt skrev:Jag valde T5 AWD till V90 CC dock utan Four C och lite annat som ingår i XC60-specen, värt att nämna är att jag ännu inte provkört T6 AWD, efter det kanske jag återgår till planen D4 AWD som jag har provkört tidigare (i XC70).

V90 har jag provkört och den tyckte jag var alldeles för låg, V90 CC är visserligen höjd, men tillräckligt? Ev. barnsjukdomar i V90 CC kommer reta gallfeber på mig också, jag är ganska så jobbig när det gäller att hitta fel. XC60 är ett säkrare kort på så sätt.

När man väl kan provköra V90 CC lär väl XC60 inte längre gå att beställa. :(
Hur tyckte du XC70n var i sitthöjd? Var den ok?

Nu när produktionen av V90CC dragit igång kommer de förhoppningsvis ut till handlarna snart!
av petherf
Sitthöjden vet jsg inte men enl andra så är v90 CC bara 3 cm lägre än xc60 21 cm mot 23 och en V90 15 cm från backen.
Och angående offerter från handlarna så enl min försäljare så får dom massa offerter , så dom skickar standard offerter. Den riktiga förhandlingen börjar när man besöker dom. Jag beställde en V90 CC i början av nov för 647k och fick ner den till 587k och bra för inbyte.
av pelleplutt
XC70 har ju högre markfrigång än min Tucson, men jag tycker man sitter högre i Tucson än XC70 (jag har inte mätt, bara så jag upplever det).

Visst börjar förhandlandet (som jag suger ganska bra på) när man besöker dem, men har man fått en offert på 487 och en annan på 499 är det ju bättre utgångsläge på den lägre offerten.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]