Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FisherPrice
Tvättade bilen nu efter att folk börjat rita hjärtan i dammet på bakrutan... då blev ju fälgarna rena såklart och jag upptäcker något jag inte förstår vad det är eller hur det har blivit så...

Går det att fixa detta eller lika bra att köpa nya??
IMG_0290.JPG
IMG_0290.JPG (429.65 KiB) Visad 523 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Gelis
Om du syftar till skadorna runt bulthålen beror dessa på vårdslös montering av hjulmuttrarna. Om en verkstad byter hjul åt dig så är vissa inte speciellt snälla mot fälgarna med mutterknacken. Man slår i kanterna av hålet med hylsan. Färgen spricker sedan kommer salt och väta och gör resten.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ähhh låt fälgarna rulla vidare. Vintern är inte snäll mot bilen och det går inte att hålla bilen fin länge.
Jag kör med gamla V70 fälgar som iofs är fina på utsidan men insidans lack släpper snart. Ser ut som att fälgarna varit uppspänd eller nått i en chuck. Märken genom lacken och saltet kryper fint inunder.

Hade Diamond cut på C30n visserligen på sommarfälgarna men det är rejält tjock klarlack på dom. Får dom inga skador klarar dom vintern hur bra som helst.
av FisherPrice
Men det är på alla fyra fälgar och på två av dom är det riktigt grova märken på ekrarna... sjukt tråkigt men det ger ju tillfälle att köra vinterdäcken på dem och köpa 20" till sommaren :D

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]