Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Hoppas min nya Volvo håller bättre kvalitet än min 5år gamla peugout 207 med 5000mil som har vart stamkund på verkstaden, sjukt mycket fel efter garantin gått ut också. Allt är underdimensionerat generatorn höll ca 4000 mil och två bältesrullar måste nu bytas eftersom dom inte orkar rulla tillbaka bältena. Sen har man en massa elfel som jag inte orkar laga heller. Listan kan göras lång och nåt går sönder nästan varje månad. Märkligt att skitbilar som peugout Renault Citroën Fiat alfa och Ford ofta vinner pris som årets bil.
av KrilleW
Göte skrev:Hoppas min nya Volvo håller bättre kvalitet än min 5år gamla peugout 207 med 5000mil som har vart stamkund på verkstaden, sjukt mycket fel efter garantin gått ut också. Allt är underdimensionerat generatorn höll ca 4000 mil och två bältesrullar måste nu bytas eftersom dom inte orkar rulla tillbaka bältena. Sen har man en massa elfel som jag inte orkar laga heller. Listan kan göras lång och nåt går sönder nästan varje månad. Märkligt att skitbilar som peugout Renault Citroën Fiat alfa och Ford ofta vinner pris som årets bil.
Det är jag övertygad om. Peugeot 207 är den sämsta bil jag haft. Sålde den efter 9 månader. Under den tiden så hann jag byta strålkastare 2 gånger på förarsidan, gångjärn på förardörren, givare till antisladd, bromsoken i fram, täta glastaket, och byte av förarstol.
av Göte
Hehe är övertyg om att Peugeot 208 är lika dålig, den har dessutom ingen riktig motor utan en liten 3 cylindrig moppe motor. Vi har haft en gammal V70 nästan lika länge och på den har vi bytt lampor, batteri och bromsklossar dvs slit delar, går som en klocka med sina 25000 mil dessutom.
av FisherPrice
Göte skrev:Hehe är övertyg om att Peugeot 208 är lika dålig, den har dessutom ingen riktig motor utan en liten 3 cylindrig moppe motor. Vi har haft en gammal V70 nästan lika länge och på den har vi bytt lampor, batteri och bromsklossar dvs slit delar, går som en klocka med sina 25000 mil dessutom.
Ska inte ha något annat än Volvo :D frugans väninna och hennes gubbe har en 407:à tror jag.. (kombi med glastak) den är ju näst intill en inventarie hos Peugeot-verkstaden. Allt som kan krångla krånglar och dom har nog inte en orginaldel kvar då allt är utbytt snart haha

Volvo for life!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]