Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Hallå,

Va inne på service i början av december där dom gjorde en serviceuppdatering för att lösa diverse problem, utan vidare framgång. Istället känns nu bilen betydligt mer tungstyrd. Har satt rattmotståndet på lätt men det känns som tidigare medium. Någon som vart med om detta? Tyckte bilen vart så lättstyrd med vintersulorna, men nu får man ta i ganska mycket, stillastående som körande.

Någon aning om vad det kan vara, för mycket servoolja? mjukvara?

XC60 R-Design (T5, P*, 2016)

/DS
av Göte
Lite OT men undrar om du är nöjd med T5ans prestanda och gjorde P* nån märkbar förbättring?
Är lite nyfiken då jag väntar på en lika dan.
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
Hej Göte,

T5 passar denna modell ganska bra och med P* får man ut ytterligare lite extra, bilen känns lättare och mer responsiv, sedan är det ganska nice med gear holding (slippa onödiga växlingar i kurvor). Ang P* så får du ju inte så mycket effekt, dock gör det extra vridet och övriga justeringar en helt annan känsla. Visst skulle man kunna ha större motor om man så vill, men redan nu har man "problem" (beroende på körstil naturligtvis) att det spinner på fuktigt underlag, och på vintern spinner man ofta upp till 80 km/h om man ligger på normal gas. Möjligen skulle man vilja ha AWD till T5/T6, dock ökar ju vikten och soppaförbrukningen en del.

Dock kör jag med R-Design, ligger slickat på backen med de hårdare dämparna, både på rakor och i rondeller. En rekommendation är att köra 20" annars blir det lite svampigt.
av pelleplutt
Också ganska OT, men min bil-kompetens är inte tillräckligt djup för att hjälpa till med styrningen dessvärre. :) Jag hittade en bild på din XC60, kan du inte posta lite fler i en garaget-tråd? :)

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]