Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
Brukar roa mig med att gå och titta på lagerbilar, för att se vilken färg man ska ha på sin nästa kärra, och jag såg att det stod Liquid blue på en XC60, tyvärr var den helt täckt av en sån där heltäckande skydds-cover så det gick inte att se bilen.
Nu när jag kollade i konfiguratorn så finns ingen sån färg med, inte heller bland färgproverna i hallen fanns den med.
Kan det vara en helt ny färg som inte har funnits tidigare?
av KrilleW
Troligtvis en felskrivning...

Troligtvis är det musselblå. Har du länk?
av Persvante
Kanske är en "myndighetsbil" lackerad i mörkblått, typ Tullen eller nåt liknande, i en färg som inte är tillgänglig för allmänheten?
Användarvisningsbild
av Funk
Persvante skrev:Kanske är en "myndighetsbil" lackerad i mörkblått, typ Tullen eller nåt liknande, i en färg som inte är tillgänglig för allmänheten?
Vad jag vet så förekommer inget sådant sedan ganska länge. Räddningstjänsten har visserligen köpt XC70 i förr, men det har varit Passion Red, en standardfärg.
Förklaringen som sagt är helt enkelt att ett fåtal färger har olika namn på olika marknader.

/Thomas

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]