Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andersuw skrev:Är du säker på att värmaren faktiskt startat vid ditt första startförsök i den bemärkelsen att förbränningen gått igång? Det dröjer någon minut efter att man tryckt på knappen innan man kommer dithän och det skulle kunna vara så att värmaren inte ens försöker dra igång förbränningen därför att visad yttertemperatur fortfarande är för hög. Och har du provat att vänta med att försöka starta värmaren tills dess visad yttertemperatur är mindre än 5 plus?
Nej, men jag har försökt att starta den direkt när jag kör ur garaget och den vägrar "starta"(symbolen tänds) innan yttertempmätaren sjunkit under 15 grader.

.
Hittar inga bestämda besked i VIDA om vid vilken max temperatur värmaren går att starta som parkeringsvärmare. Som tillskottsvärmare skall den dock starta bara om temperaturen är under fem plus och den stannar igen om temperaturen är över åtta plus. Alltså skulle jag prova att vänta med att försöka starta tills du ser att visad yttertemperatur fallit till under fem plus.
Ja men det gäller när värmaren används som parkeringsvärmare. Inte säkert att detsamma gäller när motorn väl är igång.
Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]