Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Uninium skrev:Vilken årsmodell kollar du efter? Jag har en 11 med T4 och är nöjd både med effekt som förbrukning.
Jag väntar på 2018 års modell !
T4 eller kanske T5. Jag provade dom bägge i Sjöbo.Nya demobilar med automat.
T5 var inte mycket kvickare. T4n hade ett skönare sound.
Användarvisningsbild
av x74
Har en t4a vea , stod ochså mellan t4 och d4 men 30k i prisskillnad och att bensinarn går så mycket lenare föll valet på t4, då jag hade haft en d5 5cyl innan var jag ändå lite orolig för att t4an skulle kännas svag, då till 80% har handlarna oftast då iallafall dieslar som demo bil, så jag fick aldrig en chans att testa t4an i en v60, fanns helt enkelt inte som demo här jag bor, nåväl jämför jag t4an 190hk 300nm mot d5an 215hk 420nm, så ärligt märker ingen som helst skillnad, bensinarn känns faktiskt i vissa lägen starkare, det är en riktigt fin motor volvo tagit fram, och förbrukningen för mig ligger på landsväg 0.57 motorväg 0.65, blandat med mycket stad endast 4km till jobbet ligger kring 0.85, en annan stor fördel är att du har en varm motor med bra värme på noll tid kontra en diesel , ångrar mig inte att jag gick tillbaka till bensinarn. :lol:
av Favazza
x74 skrev:Har en t4a vea , stod ochså mellan t4 och d4 men 30k i prisskillnad och att bensinarn går så mycket lenare föll valet på t4, då jag hade haft en d5 5cyl innan var jag ändå lite orolig för att t4an skulle kännas svag, då till 80% har handlarna oftast då iallafall dieslar som demo bil, så jag fick aldrig en chans att testa t4an i en v60, fanns helt enkelt inte som demo här jag bor, nåväl jämför jag t4an 190hk 300nm mot d5an 215hk 420nm, så ärligt märker ingen som helst skillnad, bensinarn känns faktiskt i vissa lägen starkare, det är en riktigt fin motor volvo tagit fram, och förbrukningen för mig ligger på landsväg 0.57 motorväg 0.65, blandat med mycket stad endast 4km till jobbet ligger kring 0.85, en annan stor fördel är att du har en varm motor med bra värme på noll tid kontra en diesel , ångrar mig inte att jag gick tillbaka till bensinarn. :lol:
Problemet är bristen på dem..om man nu inte vill beställa en helt ny :(
av joohans
Tackar för alla råd de va svårt å hitta en bensinare va inne på Volvo idag å där stog de en s60 r design 2012 d3 me väldigt mycket rolig utrustning så inom kort är jag ägare till en s60 :)
av petegbg
joohans skrev:Den är röd
Grattis, du kommer säkert bli mycket nöjd över ditt köp. :) Min far har efter många år bestämt sig för att byta bort sin gamla Volvo 945. Tyvärr så blev övergången i lastutrymmet mot V60 för dramatiskt. Så det slutade med en Golf Alltrack, det verkar bli en bra kompromiss till han.
av joohans
Ok ja Volvo är trevliga bilar ja har kört Audi ett tag blev lite sugen på Volvo igen å efter ja fick syn på den röda r design så kunde ja inte motstå blev för starkt vill ja begär :)

Vad tror ni detta kan vara? https://youtube.com/sh[…]

Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]