- sön 27 nov 2016, 22:02
Exakt. Både V70 II och XC60 har det på samtliga rutor. Det är ju just därför det är sådant liv i luckan bland ägare till 90-serien, att man fimpat det i bakrutan.
andersuw skrev:Har aldrig hört talas om någon Volvo som har laminerat glas i sidorutorna på någon dörr som standard. Har heller aldrig hört talas om någon Volvo med laminerade rutor som extrautrustning som inte har sådana rutor på såväl främre som bakre sidodörrar. Däremot kan det variera när det gäller hur det ser ut längre bak. Min V70 -02 har bara laminerat i sidodörrarna utöver vindrutan som ju alltid är laminerad. Min V70 -15 har däremot laminerat på alla rutor, även sidorutorna till lastutrymmet och rutan i bakluckan. På nya XC90 vet jag att main inte får laminerat på rutan i bakluckan med "akustikrutor" men kanske på samtliga övriga. På XC60 sägs uttryckligen i Bygg din Volvo att man med akustikrutor får laminerat på sidodörrarna och bakre lastutrymmet. Men om det är laminerat även i bakluckan vågar jag inte svära på.
Exakt. Både V70 II och XC60 har det på samtliga rutor. Det är ju just därför det är sådant liv i luckan bland ägare till 90-serien, att man fimpat det i bakrutan.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver