- ons 23 nov 2016, 18:45
Jag vet inte om detta inlägg har hamnat rätt, men en mod får gärna flytta inlägget dit den skall vara.
Jag har ett i-landsproblem. Mitt jobb har erbjudit mig chansen att ta ut en förmånsbil. Idag kör jag en Kia ceed sw -14 som jag är ganska nöjd med, men jag älskar Volvo ;) och erbjudandet verkar vara rätt så bra.
För 7.5 basbelopp + 15000kr och en subvention på 2000kr/mån, får jag välja en bil av önskat märke. Det svåra här är att välja bil och sedan bedöma om det är värt att sälja min nuvarande och binda mig i tre år.
Jag väljer mellan XC60 och V90 för max 350 000kr. Nedan ser ni vad jag får för det priset inkl. rabatter som företaget har med ÅF.
XC60 (16% rabatt för bilen och 12% rabatt för utrustning)
* Classic Summum (R-design 6000kr extra)
* D4 (vea) + automat 8 stegslåda eller D4 (5 cyl.) + automat 6 stegslåda + AWD (samma pris för båda)
* Onyx Svart Metallic
* Klimatpaket VOC: Programbar bränslevärmare, Baksätesvärme, Rattvärme
* Volvo on Call
* Parkeringssensor fram/bak
* Parkeringskamera bak
* Mörkt tonade rutor 5 st
* Skålade gummimattor Offblack + Lastrumsmatta formgjuten plast Offblack
* Sensus Navigation
* Parkeringskamera bak
* Läder
* 18" fälgar
V90 (12% rabatt på allt)
* D3 (4cyl. vea?) + automat 6 stegslåda
* Business Advanced
* Onyx Svart Metallic
* Klimatpaket Rattvärme, Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare
* Volvo on Call
* Skålade gummimattor. Charcoal Solid
* Text/Läder
* 17" fälgar
Som ni ser så är det väldigt svårt att välja, speciellt nu när dagens XC60 utgår och en ny generation anländer nästa år. Å andra sidan så känns det tråkigt med en D3 och så lite utrustning på en V90. XC60 är nästan fullutrustad för samma pris.
Åsikter och tankat?
Jag har ett i-landsproblem. Mitt jobb har erbjudit mig chansen att ta ut en förmånsbil. Idag kör jag en Kia ceed sw -14 som jag är ganska nöjd med, men jag älskar Volvo ;) och erbjudandet verkar vara rätt så bra.
För 7.5 basbelopp + 15000kr och en subvention på 2000kr/mån, får jag välja en bil av önskat märke. Det svåra här är att välja bil och sedan bedöma om det är värt att sälja min nuvarande och binda mig i tre år.
Jag väljer mellan XC60 och V90 för max 350 000kr. Nedan ser ni vad jag får för det priset inkl. rabatter som företaget har med ÅF.
XC60 (16% rabatt för bilen och 12% rabatt för utrustning)
* Classic Summum (R-design 6000kr extra)
* D4 (vea) + automat 8 stegslåda eller D4 (5 cyl.) + automat 6 stegslåda + AWD (samma pris för båda)
* Onyx Svart Metallic
* Klimatpaket VOC: Programbar bränslevärmare, Baksätesvärme, Rattvärme
* Volvo on Call
* Parkeringssensor fram/bak
* Parkeringskamera bak
* Mörkt tonade rutor 5 st
* Skålade gummimattor Offblack + Lastrumsmatta formgjuten plast Offblack
* Sensus Navigation
* Parkeringskamera bak
* Läder
* 18" fälgar
V90 (12% rabatt på allt)
* D3 (4cyl. vea?) + automat 6 stegslåda
* Business Advanced
* Onyx Svart Metallic
* Klimatpaket Rattvärme, Baksätesvärme, Programbar bränslevärmare
* Volvo on Call
* Skålade gummimattor. Charcoal Solid
* Text/Läder
* 17" fälgar
Som ni ser så är det väldigt svårt att välja, speciellt nu när dagens XC60 utgår och en ny generation anländer nästa år. Å andra sidan så känns det tråkigt med en D3 och så lite utrustning på en V90. XC60 är nästan fullutrustad för samma pris.
Åsikter och tankat?
Senast redigerad av 1 Nuigen, redigerad totalt 0 gånger.