Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blomberghading
Hej!

Jag har en xc60 årsmodell 2017 med taklucka och monterade en takbox nyligen. Några tips hir man eliminerar ljud från luckan? Känns som att det pressas ner luft i skårorna mellan boxen och taken ner i luckan vid hastigheter över 100km/h. Jag har Wingbars och boxen är placerad i mitten
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag sätter en rad eltejp mellan främre och bakre luckan innan jag monterar takbox så att den skarven försvinner. Det blir avsevärt bättre.
Användarvisningsbild
av mange69
Blomberghading skrev:Hej!

Jag har en xc60 årsmodell 2017 med taklucka och monterade en takbox nyligen. Några tips hir man eliminerar ljud från luckan? Känns som att det pressas ner luft i skårorna mellan boxen och taken ner i luckan vid hastigheter över 100km/h. Jag har Wingbars och boxen är placerad i mitten
Upplever samma ökade ljudnivå. Har också Wingbars till min takbox. Hade inga problem med min V70 utan taklucka. Får prova MartinS tips.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Håller med om att det väsnas, tejpa skarvarna var ett bra tips.
Det kan vara idé att utöka den åtgärden att skydda hela glaspartiet.
Jag har varit ute för stenskott som tagit i boxens underkant och därefter ned i luckan som sprack :evil:
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]

Tack, då vet jag. Bilen har gått igeno[…]