Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det har betydelse om du kommer till bilen under en period då värmaren gått på fullfart eller om den bara "underhåller" uppkommen temperatur.
Alltså, p.g.a att värmaren, speciellt nu då det inte är svinkallt, växlar på vilken effekt den går kan man uppleva lite olika temperatur när man kommer ut till bilen.
av BennyL
Värmaren går på full effekt upp till ca 75 grader, sedan går den på halv effekt till temperaturen är ca 85 grader då den stänger av och vilar till temperaturen sjunker till typ 70 grader och så börjar det om ingen.
av AdrianH
Ok tack för svaren, bra att veta.

Visst tempen har skiftat lite här utanför Gbg, men jag hade för mig att den kände igen temperaturen och startade på den tid den behövde för att vara klar på den uppsatta tiden.

Edit BennyL såg att du postade innan jag hann klart, nu vet jag det, tack
Med vänlig hälsning, Adrian
Användarvisningsbild
av Momentum
AdrianH skrev:Ok tack för svaren, bra att veta.

Visst tempen har skiftat lite här utanför Gbg, men jag hade för mig att den kände igen temperaturen och startade på den tid den behövde för att vara klar på den uppsatta tiden.

Tempmätaren är också bara ett "ungefär instrument", skaffa en sådan här
http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-1-5 ... 0870978320
så kan du läsa av både det ena och det andra
Användarvisningsbild
av joel80
AdrianH skrev:Ok tack för svaren, bra att veta.

Ja det gör den.. Ställer man in den på en tid kan man vara säker på att den är klar tills dess.. Men den kör ju också med lite marginal, så är ju typ alltid klar tidigare än exakt utsatt tid. När värmaren då går ner på halvfart och ev också helt stänger av sig en tid så blir temperaturen i kupén också påverkad. Därför kan man märka viss skillnad när man kommer ut beroende på om man t.ex tajmar när den går för fullt eller är avstängd.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]