Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Min xc60 beter sig avsevärt trevligare med 20" än 18", rekommenderas absolut.
av Gunner
115 körda mil och 35 kvar till tom vid senaste tankningen. Blir en förändring motsvarande nöjet med nya bilvalet!? :roll:

Ju mindre jag tankar, desto roligare har tanten! :D
//Mats
av AdrianH
Jag fick min xc60 awd summum i förra veckan och jag är hittills bara blivit positivt överraskad när det gäller förbrukning.

Blev lite rädd efter har läst alla inlägg om förbrukning på awd modellen, senaste resan jag gjorde igår från jobbet ca 4mils stadskörning/motorväg/ och det sista krypkörning innan Tingstadstunneln.(Gbg) Förbrukningen hamnade på 0,69, kan tilläggas att bilen har gått ca500km i skrivande stund.
Användarvisningsbild
av Derank
Jag är facinwrad2av hur ni får till dessa förbrukningssiffror, det snurrar ett tiotal xc60 på jobbet som tjänstebilar och ingen av de förarna kommer ens o närheten av eran förbrukning.

De flesta med awd och auto ligget runt 0.9 2 av förarna åker fwd och manuell och de ligger runt 0.75

Och det är 90% långkörningar.

Själv snittar jag en bra bit över litern, dok uteslutande kortkörningar och gasar friskt.

Lyckades under semestern att landa på 0.9 på 90 lugna mil
av volvoc70cab
Då jag är friherre så har jag inget behov att hålla hastigheter över vad som anges på vägskyltarna- Har en Volvo XC60 FWD utan AWD, Sist vi körde hem från Hannover till Sverige var den verkliga förbrukningen precis under 0,5 l/milen. Som jag skrev ovan så höll jag 100 km/h med inkopplad farthållare. Nu gällde det övervägande motor- och - landsvägar. Ps. med Tysk diesel. Är i den lyckliga situation att jag kör enbart på ren diesel och ej på slaktavfall m.m. Är även ägare till en Volvo C70 cab med 250 hp. Även med denna bil håller jag lagstadgad hastighet med , även om bilen klarar 250 km/h.
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]