Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trumskolan
Hej!
Har beställt en D3 xc60 classic momentum med gps och laminerade fönster!
Såg att man kunde beställa premium sound och blev nyfiken.
Åkte ner till en handlare och lyssnade på en begagnad med Premium sound,
På fronthögtalaren stod de PS premium Sound och inte Harman Kardon (eller Dynaudio)..Är detta någon något annat fabrikat som verkat mellan
Dynaudio och nuvarande Harman Kardon?
Ljudet var inte direkt ett jättelyft mot standard HP anläggningen. Låter nuvarande Harman Kardon bättre?
Sedan såg jag att för 10 000 kr så kan man uppgradera till summun. Är det stor skillnad på sittkomfort mellan tyg och summunläder säte?
Eller är det samma stol min med olika klädsel bara?
Om jag vill ändra i beställning som är gjord för några dagar sedan så borde det väl gå att göra?
Tack för svar!
Janne
av tunnis
PS hade jag i min my13 och var skrattretande dåligt.
HK har jag i min nuvarande my15 och är bättre, men tveksamt om det är prisvärt.
Dynaudio däremot var ruggigt bra.
Fast i my17 borde det ju sitta HK?

10' för Summum hade jag definitivt tagit. Helläder, elstol mm är en självklarhet.

Skippa PS och slå till på Summum.
Användarvisningsbild
av Derank
snåla inte när man ändå lägger 300000k spelar 20k hit el dit ingen roll. Det fins inget värre än att ångra att man inte tog ett tilläg då det i många fall inte går att eftermontera och går det så kostar det ofta skjortan efteråt.

Köper du ny bil så ta det du vill ha + lite till, det är därför jag iaf köper nytt, då får jag den som jag vill ha det.

Tar du PS så lägg till subben annars är det helt bortkastad tycker jag.

och glöm inet den progresiva servon
Tack för synpunkter..
Jag ringer och ändrar till summum imorgon måndag som är sista dagen för det erbjudandet för 9900 som
ju är extremt prisvärt. Provsatt nybilar med tyg och läder och tyckte läder var skönare att sitta i..
Jag skippar Premium stereon och nöjer mig med gps och laminerade glas.
Var inne ett tag på tonade rutor men skippar det och tar parkeringssensorer fram och bak..ja kanske backkamera..
Sedan skulle jag gärna vilja ha.... och ... :D
Det är inte lätt att välja

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]