- tis 13 sep 2016, 18:18
Jag behöver byta till nya sommardäck nästa säsong vilka däck hade ni valt till en volvo v60 med 235/40/19?
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:Bridgestone Potensa S001 har fungerat bra för mig i 19" på V60n. Nästa gång ska ja välja tysta däck typ som finns till XC90 och Tesla mfl. Continental och Bridgestone har va ja vet. Sitter nått på insidan av däcket som ska dämpa oljud.Jag har Bridgestone på bilen nu och jag tycker dem är usla, 3m.m efter 2800mil är inte så imponerande tycker jag.
Mccartney skrev:Nej det kan så vara. Det som spelar roll där är hur du hanterar gaspedalen.Perra83 skrev:Bridgestone Potensa S001 har fungerat bra för mig i 19" på V60n. Nästa gång ska ja välja tysta däck typ som finns till XC90 och Tesla mfl. Continental och Bridgestone har va ja vet. Sitter nått på insidan av däcket som ska dämpa oljud.Jag har Bridgestone på bilen nu och jag tycker dem är usla, 3m.m efter 2800mil är inte så imponerande tycker jag.
TommyP86 skrev:Supersporten är kanonbra, jag tycker det är en del "stomljud" (rundgång) men i övrigt är allt på topp. Bra kompromiss är vanliga pilot sport 2-3, också bra men inte riktigt lika vassa.Michelin Supersport är ett grymt däck till sportbilar, och det höjde ribban rejält i kategorin prestanda gatdäck när det kom. Jag tycker dock det är lite att skjuta över målet att montera det på en Volvo, där skulle jag välja ett komfortdäck alt Pilot Sport 4 om man vill ha ett sportigare däck.
Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]
Som fastighetsägare gäller förbudet[…]
Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]