Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x74
Har monterat min själv hade å göra runt 2.5 timme en delbar krok. Inget speciellt att tänka på . Följde någorlunda den monteringsanvisning som finns på Volvo sidan. Ända är väl att jag fick åka in å få mjukvaran nedladdad till kontakten
Då var det på plats. Inga problem alls men rekommenderar att göra det när det är ljust ute så man ser bättre men det gick smärtfritt. Jobbigaste momenten var när strömmatningen skulle in i säkringsboxen. Skulle bändas lite samtidigt som jag fick trycka in kablen med en liten mejsel. Sen när man skulle såga i plasten var lite drygt med om man inte har bra verktyg till det eller så man kan stå på ett bra sätt.
Men det är på plats nu och inväntar på att ladda ner mjukvaran.

Någon som vet om man kan köra med släp trots att mjukvaran inte är nerladdad?
av MNN
Vad menar du med mjukvaran uppdaterad?
Jag fick en MECCA verkstad sätta på en Westfalia drag monterat och dom nämnde inget om uppdatering.Har provat att koppla på husvagnen och allt funka.
av pak7
Tyckte att det va mest irriterande när bakre kjolen inte ville släppa på sidorna i ovankant. Bra att va 2st när man tar av den märkte jag. Annars va det inga bekymmer med min från westfalia.
Användarvisningsbild
av ER
MNN skrev:Vad menar du med mjukvaran uppdaterad?
Jag fick en MECCA verkstad sätta på en Westfalia drag monterat och dom nämnde inget om uppdatering.Har provat att koppla på husvagnen och allt funka.
Då har du fulel, dvs ingen Volvo-TRM med dess fördelar med TSA, styrning av bakre dimljus, parkeringssensorer mm och därmed i längden slipper problem pga fulkopplingen.
av MNN
ER skrev:
Då har du fulel, dvs ingen Volvo-TRM med dess fördelar med TSA, styrning av bakre dimljus, parkeringssensorer mm och därmed i längden slipper problem pga fulkopplingen.
Både dimljus,backljus och parkeringssensor funkar på min westfalia.Det finns elsatser anpassade för bilmärke idag.
MNN skrev:
ER skrev:
Både dimljus,backljus och parkeringssensor funkar på min westfalia.Det finns elsatser anpassade för bilmärke idag.
Fungerar TSA?
Och hur kopplar den ur parkeringstenorerna? Min erfarenhet är att den stänger av funktion helt, alltså slutar även dom främre att fungera vilket helt värdelöses då dom är till stor hjälp när man behöver rikta all uppmärksamhet bakåt vid backning och lätt kan missa ett hinder.
Vidare är det inte alltid fullkopplat så att kylskåp o laddning fungerar på en husvagn.
Jag har frågat så många som monterar andra drag om dom kan garantera full funktionalitet, men det bästa svar jag fått är att "det mesta fungerar"
av MNN
Fungerar TSA?
Och hur kopplar den ur parkeringstenorerna? Min erfarenhet är att den stänger av funktion helt, alltså slutar även dom främre att fungera vilket helt värdelöses då dom är till stor hjälp när man behöver rikta all uppmärksamhet bakåt vid backning och lätt kan missa ett hinder.
Vidare är det inte alltid fullkopplat så att kylskåp o laddning fungerar på en husvagn.
Jag har frågat så många som monterar andra drag om dom kan garantera full funktionalitet, men det bästa svar jag fått är att "det mesta fungerar"[/quote]

Parkeringssensorna funkar men har jag vagnen på och lägger i R så piper det men stänger av det via knappen i bilen.Kylskåp har jag inte provat men funkar säkerts då allt annat verkar funka.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]