Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matthh
Aningen luddigt formulerat, men
"De genomsnittliga servicekostnaderna över sex år för de mest sålda bilmodellerna i Sverige förra året skiljer sig ordentligt, enligt en sammanställning som prisjämförelsesajten Lasingoo har gjort"

Borde betyda totalkostnaden för sex år? Rimligare i så fall
Användarvisningsbild
av hakank
I slutet av artikeln så står det:

"Snittkostnaderna har räknats ut genom att utgå från tillverkarnas rekommenderade servicescheman och ställa de högsta priserna för en service mot de lägsta hos verkstäder i Storstockholmsområdet."

Får verkligen inte ihop det..
av SverreK
Den artikeln är ju bara löjlig att läsa. Mängder med Volvobilar ställs mot ett fåtal andra, olika segment av bilmodeller. Resultatet och artikeln känns inte trovärdig utan snarare vinklad för att sälja lösnummer.

Vad som däremot är fakta och som jag tycker är problematiskt är att flera bilmärken har 5 års nybilsgaranti. Volvo endast 2.
Nu hade jag en härlig V70 som rullade 6 år utan problem. Hoppas min XC60 rullar på lika fint kommande åren.
Så jäkla mycket prylar i bilarna nuförtiden som kan krångla, så jag håller tummarna så de vitnar :wink:

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]