Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lastbilen
Tänkte sätta in min gamla dashcam i personbilen, en V60 D4 från 2013.

Pluggen från kameran är lite lång/hög för att man ska kunna stänga facket, de vanliga som sitter mellan stolarna.
Vet ni något annat ställe man lätt kan ta ifrån, utan att riska hela elsystemet? 8)

Och där det inte matar ström när bilen är avstängd.
av Lastbilen
Uninium skrev:På min S60 2011 så har jag en liknande denna liggandes bakom vattenfallet http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ag-619600/

Ström till den tar jag från 12v uttaget bak på armstödet. Den borde ju även finnas på din?

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Problemet är att jag inte kan dra för luckan då. Den kommer bara halvvägs, och inte helst inte köra runt med den uppe ständigt.
Hade man hittat en adapter som är kort hade ju även de funkat :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag behövde massa ström fram till alla prylar.. :P
Köpte en 12v-hub på typ Kjell&Co eller om det var Clas Ohlson... satte den i uttaget vid baksätet, framför mellan sätena, drog sen kabeln fram längst sidan/golvet av mittkonsollen och har lagt hubben bakom vattenfallet. Dit har jag sen dragit 12v-kontakterna från Dascham, GPS och den aktiva hållaren för min mobil. :D USB-hubben har också en (eller om det var två?) fria USB-uttag, så är det nån mer som behöver ladda kan dom koppla in sig där. På det sättet kan jag ha luckorna i mitten stängda om jag vill.

Dock är det lite rörigt med sladdar bakom vattenfallet, fast det ser man inte när man sitter i bilen... bara om man böjer sig ner mot golvet vid passagerarsidan. ;)
av Lastbilen
joel80 skrev:Jag behövde massa ström fram till alla prylar.. :P
Köpte en 12v-hub på typ Kjell&Co eller om det var Clas Ohlson... satte den i uttaget vid baksätet, framför mellan sätena, drog sen kabeln fram längst sidan/golvet av mittkonsollen och har lagt hubben bakom vattenfallet. Dit har jag sen dragit 12v-kontakterna från Dascham, GPS och den aktiva hållaren för min mobil. :D USB-hubben har också en (eller om det var två?) fria USB-uttag, så är det nån mer som behöver ladda kan dom koppla in sig där. På det sättet kan jag ha luckorna i mitten stängda om jag vill.

Dock är det lite rörigt med sladdar bakom vattenfallet, fast det ser man inte när man sitter i bilen... bara om man böjer sig ner mot golvet vid passagerarsidan. ;)
Ja jäklar, det finns ju ett till baksätet med? :P

Var det svårt att gömma kabeln från ovansidan av framrutan ner till vattenfallet?
Användarvisningsbild
av joel80
Nej.. kabeln är lång. Pillar upp den mellan taket och vindrutan, sen in och ner längst A-stolpen.. Här ska man tydligen fundera lite på var man går över den då det är krockgardiner där... Jag har gått i skarven, vet inte om det är dumt eller inte...!? Sen ner bakom listen vid dörren, och över till golv i skarven där nere, sen under mattan. Så det enda som syns av kabeln är det som går upp från mattan och in bakom vattenfallet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Här finns det jag beskrivit med bilder på hur jag gjort i "Dashcamtråden" :wink:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... it=diskret
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?