Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FisherPrice
Hej forumet!

Jag har en xc60 D3 AWD Summum med allt som går att välja till förutom baslåda.

När jag öppnade huven strax efter jag köpt den ser jag att det hade kommit motorolja på generatorn..... Får lite panik och torkar av och gör rent den. Bilen går bra och det verkar som att det va ett övertryck som gjort detta men jag är inte säker och Volvo kunde inte begripa vad som gjort det eller om det kommer ske igen... Dom trodde även att den som servat den senast (150mil sedan) vart oförsiktig och spillt och inte sen torkat av...

Jag är sjukt nojjig och öppnar huven efter varje körning för att se så det inte har läckt mer... Någon som har input på detta?

Vidare så läckte det in vatten via hajfenan vilket Volvo fixade kostnadsfritt genom att byta packningar. Schysst av dem!!
av malte2009
Hej! Troligen kommer oljan från oljefiltret som sitter strax ovanför generatorn! antingen är det olja som inte är avtorkad efter servicen eller ett litet läckage från filtret!
av FisherPrice
malte2009 skrev:Hej! Troligen kommer oljan från oljefiltret som sitter strax ovanför generatorn! antingen är det olja som inte är avtorkad efter servicen eller ett litet läckage från filtret!
Ja jag misstänker väl detta... Har inte läckt något mer faktiskt... Däremot läcker det fortfarande in vatten i hajfenan som hamnar i bagaget... Volvo åtgärdar det iof alldeles gratis!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?