Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dax att börja titta på ny bil, har varit i stort sett nöjd med min D5 AWD under de här åren, nu har XC60 kommit till classic serien och det gör att den är med på arket även denna gång om inte annat för sin prisvärdhet/utrusting, Jag har inte ännu varit och provkört men tänkte ändå kolla här forumet om det finns någon gjort en liknande resa som upplever någon större skillnad på tidigare och senare utföranden av XC60, har haft det aktiva chassiet, något som jag absolut skulle välja igen, men är senare versioner annorlunda på vägen, tystare, bättre stereo ?.......
Användarvisningsbild
av Derank
Hur "tyst" din tolva är vet jag inte ,men jag har själv en 16 och över 100-120 brusar det rätt mycket i kupen, vore jag dig skulle jag vänta på nya XC60, du har ju redan en och så mycket bättre är inet classicen.

Har PS med sub och det låter sisådär, inet värt 12papp iaf, men det fins inte så många alternativ, HP låter ju rätt klent.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Hade du gått från första XC60 till en Classic hade du säkert upplevt lite framsteg. Tycker mig ha läst här på forumet att folk som byter V70 regelbundet har noterat skillnad på vissa punkter. Stereo är väl en av de poster som verkar bli sämre.
Intressant är väl att se vilka priser som kan tänkas bli framåt julafton på Classic, eller vad som skickas med.
Användarvisningsbild
av V9097
troubleshooter skrev:Dax att börja titta på ny bil, har varit i stort sett nöjd med min D5 AWD under de här åren, nu har XC60 kommit till classic serien och det gör att den är med på arket även denna gång om inte annat för sin prisvärdhet/utrusting, Jag har inte ännu varit och provkört men tänkte ändå kolla här forumet om det finns någon gjort en liknande resa som upplever någon större skillnad på tidigare och senare utföranden av XC60, har haft det aktiva chassiet, något som jag absolut skulle välja igen, men är senare versioner annorlunda på vägen, tystare, bättre stereo ?.......
Jag märker stor skillnad mellan min egen 2013 V70 och fabriksnya V70. Någonting har Volvo gjort med chassiet, bytt stötdämpare, bussningar eller något annat. Vet inte om samma sak gäller XC60, men jag tycker definitivt att du ska provköra och bilda din egen uppfattning.

Nästa XC60 kommer står ute hos handlarna om sådär ett år (bedömning/gissning). Säkert blir nya XC60 D3 Kinetic prisvärd, men vill man ha mer utrustning kommer det förmodligen bli dyrt. Volvos bilar brukar vara rätt dyra första åren, se bara på V90. Startpriset är attraktivt, men det är inte den bilen man vill ha.

Tittar man på XC70 Classic så har den bara blivit billigare och billigare under sista året. Först kom classic där man slängt med driver support på köpet. Senare kom vinterdäck på köpet, sen serviceavtal och nu får man dessutom fast drag. Å andra sidan säljs bara lagerbilar utan möjlighet att påverka utrustningen. XC60 Classic kommer kanske genomgå samma resa kommande år.
av rojo8515
Är det D5 AWD du är ute efter får du ju exakt samma bil som du redan har. En ny grill och instrumentbräda är väl vad som skiljer.

Inte för att det är en dålig bil, utan en välbyggd och mycket prisvärd samt välutrustad just nu.

Men du kan ju ta T6 VEA AWD så är den ju lite modernare drivlina.
Tack för input, det verkar just nu som jag kanske går vidare med en V90 och lämnar SUV spåret bakom mig för den här gången.
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?