- fre 19 aug 2016, 10:00
Hejsan!
Tänkte göra en tråd då jag letat mycket efter vart bränslefiltret på en XC60 2,4 D sitter, enligt de flesta svar jag hittat så står det under bilen vid höger bakdörr, vilket alltså inte stämmer på denna bilen.
Jag har varit och rivit plast skydden för golvet och inte hittat något, tillslut tog jag helt enkelt en lampa och letade under bilen.
Bränslefiltret sitter under bakaxeln, på högersida, precis bakom själva diffen.
Notera att ett stag sitter i vägen för att kunna arbeta smidigt på bränslefiltret, men det går, om man har styrka i händer :)
Filtret som gäller är: MANN PU 9003 Z, finns att impotera för 200 kr.
Var försiktiga då koppen som allt sitter i är av hårdplast.
Hade!
Tänkte göra en tråd då jag letat mycket efter vart bränslefiltret på en XC60 2,4 D sitter, enligt de flesta svar jag hittat så står det under bilen vid höger bakdörr, vilket alltså inte stämmer på denna bilen.
Jag har varit och rivit plast skydden för golvet och inte hittat något, tillslut tog jag helt enkelt en lampa och letade under bilen.
Bränslefiltret sitter under bakaxeln, på högersida, precis bakom själva diffen.
Notera att ett stag sitter i vägen för att kunna arbeta smidigt på bränslefiltret, men det går, om man har styrka i händer :)
Filtret som gäller är: MANN PU 9003 Z, finns att impotera för 200 kr.
Var försiktiga då koppen som allt sitter i är av hårdplast.
Hade!
* Are you sweet talkin' me? All'a that chitchat's gonna getcha hurt... I can't wait to show you my toys *
- XC60 2,4 D AWD Polestar -
- XC60 2,4 D AWD Polestar -