Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja de där bilderna har jag inte sett innan men de avslöjade ju ungefär lika lite som innan tyvärr.. :(
grillchips skrev:Ja det har bannemej varit förvånansvärt tyst måste jag säga. Har verkligen allt krut lagts på *90? Någonstans måste de väl ha jobbat med nya XC60.
Nya XC60 har jobbats på länge, det är olika team som jobbar med 90- resp. 60-serien.
wetterstrom skrev:går garanterat omaskerade xc60 i trafik men är kanske rätt lik storebror så folk inte tänker på det lika mycket . är ju säkert tors hammare mm som både v90-s90 o v40 har nu
Det kan vi nog i princip helt utesluta. Möjligtvis i avspärrade områden för pressfotografering.
Linqid: att det är olika avdelningar förstår jag med, men det har ju även varit snålt med spionbilder. Är XC90 och nya XC60 så lika att mycket av datan redan finns tillgänglig?
wetterstrom skrev:går garanterat omaskerade xc60 i trafik men är kanske rätt lik storebror så folk inte tänker på det lika mycket . är ju säkert tors hammare mm som både v90-s90 o v40 har nu
Tror du har fel där. Volvo försöker hålla modellerna hemliga så länge det bara går och då är det lite märkligt att chansa och bara släppa ut en omaskerad xc60 för allmän beskådan.

Sen tror jag att den hade blivit sedd och avslöjad, oavsett hur lik en xc90 den än är.

Jag hade sett skillnaden direkt och då är jag inte i närheten av så kunnig eller nyfiken på bilarna runtomkring mig, som vissa här inne eller på andra ställen i vårt avlånga land.
klart säger väl inte att den kommer se ut som en mindre kopia av xc90 men om man säger att xc90 är den bilen som är äldst om 3-4 år så kan jag aldrig tänka mig att det kommer skilja jätte mycket från bil till bil interiör mässigt å med teknologi. men återstår att se som sagt, nya faceliften på v40 är ju dock inte så snygg , tycker inte den passar med tors hammare :)
grillchips skrev:Linqid: att det är olika avdelningar förstår jag med, men det har ju även varit snålt med spionbilder. Är XC90 och nya XC60 så lika att mycket av datan redan finns tillgänglig?
Enligt en bekant som jobbar med nya XC60 (utan att avslöja något av värde) så utvecklar/testar Volvo bilarna allt mer i virtuella miljöer och på avlysta banor. Det kan vara en bidragande orsak, och jag tycker rent generellt att det varit ont om spionbilder av Volvo de senaste åren.

Men ja, tanken med SPA är väl just att mycket under skalet är lika och att utvecklingen därför ska bli snabbare och billigare.

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]