Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tmarkr
Hej,

Har en XC60 från 2014 som varnar för låg spolarvätske konstant.... Jag har fyllt på men det hjälpa inte. Jag antar att jag behöver en ny givare (har hittat part no; 31333888), men hittar ingenting om hur man byta givare och om det är lätt/svårt.
Någon som vet?

Köpte bilen från Bilia och har deras "Maxitrygg" garanti men efter en diskussion med de idag låter det osannolikt att detta täcks av garantien.

Tack för hjälpen och utsäkta svenskan (English man abroad :-))
//Mark
av LagunaT
Borde gå på garantin, men annars är den lätt att byta, ta bort dom nedre skruvarna till innerskärmen på v-sida, sen så är det bara dra ur den gamla o in med den nya, tänk bara på att vända den åt rätt håll.
av tmarkr
Tack för svaren. Bilia lätt väldigt tveksam att deras garanti skulle täcker felet, och eftersom de 'måste' börja med en felsökning som kostar mellan 700 och 2500kr, så tycker jag att det blir lättare att köpa och montera en begagnad givaren själv för 150kr om det är så lätt som du säger LagunaT - tack :)
av superpin
Verkar vara standard för Bilia, min förra bil hade också deras garanti när bakrutetorkaren havererade. Verkstaden körde samma grej "inte alls säkert att det går på garantin" etc. Sa åt dem att fixa det bara, klart det går på garantin, vilket det också gjorde. Tror grejen är att Bilia har egen försäkring för garantifallen och antagligen tycker meckarna att det är jobbigt att hantera..

Hade en XC60 -13 från 2014 till 2020 som s&a[…]

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]