Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nästa vecka ska jag in och byta hjullager...är livrädd om det inte åtgärdar vibrationerna, ska åka på bilsemester i sommar, skulle vara trist om vibrationerna inte försvinner efter bytet av hjullager.

Har vi fler tips vad det kan vara?
Vissa här på forum hade problem med vibrationerna i växelspaken...då misstänker några att det kan vara vajern från växellådan som ligger mot och transporterar vibrationerna...kan det vara något liknade i mitt fall?
Jag hade då kört på 3års rklamationsrätten om det hade varit min bil, man kan förvänta sig att lagren håller längre än så.

Hade du sagt 10000 mil hade jag inte sagt något

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Zera skrev:Fick idag hjullager utbyta och wips och vibrationerna borta. Ska tillägga att bilens garanti gick ut för två månader sedan :( = dyrt!
Detta borde gå på din maskin försäkring om inte din volvo Åf vill ta något på Goodwill

//Gooose
Derank skrev:Jag hade då kört på 3års rklamationsrätten om det hade varit min bil, man kan förvänta sig att lagren håller längre än så.

Hade du sagt 10000 mil hade jag inte sagt något

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Tydligen hanteras företagskunderna annorlunda än privatkunderna. Fick veta att hade bilen varit privatägd så hade Rejmes kört med "good-will" och det hade gått på garanti, då bilen är företagsägd så tittar de strikt på garantitidens utgång.
Det beror på att konsumentköplagen bara gäller privatpersoner. Den ger tre års skydd om man ägt bilen från att den var ny, undantaget förväntat slitage. Så det är inget specifikt för Rejmes utan en den av Volvos policy. Det finns listor på vad (och antal mil) som täcks av garanti tredje året.
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]