Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Persvante
Har en -14 V60 D4, och den saknar GPS.
Det ska gå att komplettera med det i efterhand, nån som vet priset?
Användarvisningsbild
av Micce1980
En volvo åf lär veta, trist svar "i know" men mailar alltid min åf och ibland några närliggande och de svarar som regel snabbt. Lär gå på en bra bit, antagligen mycket bra bil över 10 000:-, i bästa fall

Kikar själv på en Tomtom go 510 med världskartor nu, helt enkelt för att jag behöver världskartor samt en flytbar gps. Pris ca 1900:-
av andersuw
Om du har en sen V60 -14, vilket du kanske har med tanke på VEA-motorn, och därmed kanske också Sensus Connect, tror jag att Sensus Navigation kostar ca 7000 kr.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Oj ja just de har sensus, ja då stämmer nog 7000:-
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=109192
av Persvante
andersuw skrev:Om du har en sen V60 -14, vilket du kanske har med tanke på VEA-motorn, och därmed kanske också Sensus Connect, tror jag att Sensus Navigation kostar ca 7000 kr.

Tack för det! 7000 kr känns som overkill, då tror jag att jag nöjer mig med en "lös" GPS eller iPhonens navigering.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Vet inte skillnaden men på min 12a som är rti förbered så skulle dom endå ha 14700 kr för att aktivera o fixa gps . Jävla överpriser .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av kimfrede
Jeg anvender min telefon og et fast-installeret Brodit beslag + holder (http://www.brodit.se/productList.html?b ... 13&pn=prod). Super løsning, og meget billigere. Jeg kan navigere og tale i telefon samtidig, der lades løbende på min telefon (jeg har ca. 45 min. x 2 i bilen hver dag) og med TomTom Go (for Android) har jeg ajourførte kort (europa) og Live Traffic for 150 DKK årligt (20€)
av andersuw
Jag körde med lös GPS och Brodit-hållare (inkl. strömförsörjning och TMC-anslutning) i min 855 T5. Det var ju "super" när jag köpte grejerna 2005. Betalte ca 8000 kr för hela kitet då. Ja det kostade så mycket på den tiden om man ville ha riktigt bra grejer, inklusive programvara med Europakarta på 2GB SD-kort, TMC-stöd och Brodithållare av bästa klass. Det var ju ändå billigt jämfört med de ca 20000 kr en fast navi kostade på den tiden.

Efter att ha provat fast navigator vill jag dock inte tillbaka till någon lös. Den fasta är överlägsen i de flesta avseenden av egentlig betydelse: Större skärm, stor detaljbild när man närmar sig en situation där man behöver agera, visning även i kombiinstrumentet, bättre GPS-signal, bättre ljud (om man inte kör ut ljudet från den lösa GPSen i högtalarna via stereon), inget krångel med att ordna TMC-förbindelse, manövrering via rattknapparna och inget krångel med att plocka ur telefonen/GPSen och sedan sätta tillbaka den när man parkerat.

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]