Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Falckett
XC60-T5 2012 som gnäller när jag vrider på ratten. Missljudet förekommer när jag vrider på ratten efter att kört en stund. När motorn är avslagen hörs det inget missljud när jag vrider på ratten. Jag hör heller inget utanför bilen utan det hörs endast när jag vrider ratten under körning eller stillastående med motorn igång. Det känns inte trögt utan endast som skavljud som hörs i kupén. Någon som har någon idé?
Användarvisningsbild
av Thorssa
Jag har också ett gnällande ljud från ratten i min V60 -13. Det låter ungefär som att baksidan av ratten gnider mot rattnavet. Speciellt när ratten är vriden 90 grader. Mitt gnäll uppträder oftare när jag t.ex. kört värmaren så att det är varmt i bilen när jag kör iväg. Bad verkstaden kontrollera detta i samband med service i vintras men då hade bilen stått ute och blivit kall så då hördes det naturligtvis inte...
av ridax
Jag hade et liknande gnällande ljud när jsg vred på ratten. Var ljudisoleringen som sitter bakom panelen som kom emot rattstången (långt nere vid golvet. Genom att justera isoleringen lite så blev det tyst.
av ridax
Jag hade ett skrapande ljud när jag vred på ratten. Visade sig vara ljudisoleringen som sitter nära rattstången som satt lite snett i h gned mot stången

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]