Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalanisse
I instrumentpanelen i volvon (XC60-14) blir jag upplyst om att det är dags för service varje gång jag startar bilen sedan någon vecka.
När jag loggar in i Volvo On Call på webben står det under Nästa service ett datum i mars 2017, men under Servicestatus är det en varningstriangel och texten "åtgärda så snart som möjligt".

Två helt olika besked alltså, hur ska man veta vad som gäller? Den har gått ca 9600 mil.
av dalanisse
Inköpt beg i höstas, ska kolla serviceboken när senaste servicen var.
Men förvillande att olika besked om service ges i instrumentpanelen och i Volvo on call!
av Cellen85
dalanisse skrev:Inköpt beg i höstas, ska kolla serviceboken när senaste servicen var.
Men förvillande att olika besked om service ges i instrumentpanelen och i Volvo on call!
I VOC (Volvo on call) så beräknas servicen på hur långt du tidigare har kört. Kan vara som så att den beräknar att du kör under 3000-mil om året och då infaller servicen isf 1år efter föregående service. Medan servicen i bilen baseras på verkligt körda mil samt hur lång tid det var till föregående service.. Det kan även vara som så att de har glömt att nolla servicen-inderkatorn vid förra servicen.
av dalanisse
Ja, det verkar vara för att det började närma sig ett år sedan sist. Irriterande dock att olika besked ges av VOC och av bilen själv.

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]