Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

2.0T var väl introduktionsmotorn med 203hk och försvann samma år på nya S60. Antar den var mindre effektiv, allt för törstig med sjukdomar. Personligen skulle jag aldrig välja den motorn. Nya T5 är mycket riktigt på 240hk. Satsa på den! All fakta från wikipedia.
Johannes1975 skrev:2.0T var väl introduktionsmotorn med 203hk och försvann samma år på nya S60. Antar den var mindre effektiv, allt för törstig med sjukdomar. Personligen skulle jag aldrig välja den motorn. Nya T5 är mycket riktigt på 240hk. Satsa på den! All fakta från wikipedia.
Hänvisar du till Wiki när du sitter och gissar själv?

Det är mjukvaran som skiljer motorerna åt.

Vet du inget, så säg inget.
Man bytte ut flera benämningar samtidigt. Marknadsföringsgrej antagligen.
Så om man är smart så köper man hellre en 2.0T och kastar på ett trim så är det en T5 alltså, kan tänka mig att 2.0T är billigare i skatt(minimal) samt lär va billigare på blocket än T5.

Försäkring oxå!

eller tänker jag fel?
Gustav40 skrev:Så om man är smart så köper man hellre en 2.0T och kastar på ett trim så är det en T5 alltså, kan tänka mig att 2.0T är billigare i skatt(minimal) samt lär va billigare på blocket än T5.

Försäkring oxå!

eller tänker jag fel?
Utsläpp styr till största delen skatten och utsläppen förblir oförändrade eftersom bilen är heltypsgodkänd. Nyare T5 har mindre utsläpp, så skatten blir lägre.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]