Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av camhoang
Hej alla glada

Min V60 modell 14/15 ger ett brummande ljud ibland när man kör under 50km/h och släpper gaspedalen. Det låter som om avgassystemet inte släpper ifrån sig helt. Har tidigare varit på verkstad och de har inte hittat något konstig ljud. Det de misstänker är att det kanske är från den senaste växellådan på bilen som ger ett brummande ljudet när bilen motorbromsar. Någon som har varit med om något likande eller kanske vet vad som är fel? ?:-/ ?:-/ ?:-/
av mattiasv60
Är det en diesel?
Jag har detsamma emellanåt och har kopplat ihop det med när bilen kör regenereringen av sotfiltret. Då blir det ett dovt ljud vid motorbroms som pågår en viss tid för att sen försvinna igen.
Mattias
av camhoang
mattiasv60 skrev:Är det en diesel?
Jag har detsamma emellanåt och har kopplat ihop det med när bilen kör regenereringen av sotfiltret. Då blir det ett dovt ljud vid motorbroms som pågår en viss tid för att sen försvinna igen.
Mattias
Yes den kör på diesel och stämmer bra hur du har beskrivit det. Är det något farligt eller kommer det blir så då och då?
Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]