Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
mikekop skrev:Hade jag haft mindre profil på sommaren så hade jag tyckt det var olidligt.
Har du provat?
av mikekop
Nej, det har jag inte gjort, har inget behov av det heller. Som jag skrev så tycker jag att den är nog stötig, min åsikt. Jag har entusiastbil (Pontiac Trans Am 1978) och en hoj som gör 280 på mätaren, jag tycker det är roligare att pyssla med dom istället.
av Tomhe
Går i valet och kvalet om man ska sälja av 18" Orginal (Ixion) och inhandla 20" Ixion II sommarfälgar, det som talar emot är att jag inte vet hur komforten blir då jag tycker att vi har alldeles för dåliga vägar i Stockholmsområdet, 20" har ju dock fortfarande mycket gummi kvar (255/45-20)
Användarvisningsbild
av spaceuser
Tomhe skrev:Går i valet och kvalet om man ska sälja av 18" Orginal (Ixion) och inhandla 20" Ixion II sommarfälgar, det som talar emot är att jag inte vet hur komforten blir då jag tycker att vi har alldeles för dåliga vägar i Stockholmsområdet, 20" har ju dock fortfarande mycket gummi kvar (255/45-20)
Jag har Titania 20 tum, och jag tycker bilen uppför sig förvånande bekvämt. Hade en V40 D4 R-Design MY13 innan med IXION 18 tum, och den var otroligt stötig i jämförelse. I och för sig är R-Design ett hårdare chassie än nuvarande Summum. Kanske ska låta de som har samma typ av chassie att uttala sig :)
av Tomhe
spaceuser skrev:Jag har Titania 20 tum, och jag tycker bilen uppför sig förvånande bekvämt. Hade en V40 D4 R-Design MY13 innan med IXION 18 tum, och den var otroligt stötig i jämförelse. I och för sig är R-Design ett hårdare chassie än nuvarande Summum. Kanske ska låta de som har samma typ av chassie att uttala sig :)
Jag har r-design men har bara kört den med Nokian friktion 18" som satt på vid leverans, därav att jag är osäker på hur det skulle vara att byta upp sig.
av Johannnes
Tomhe skrev:
spaceuser skrev:Jag har Titania 20 tum, och jag tycker bilen uppför sig förvånande bekvämt. Hade en V40 D4 R-Design MY13 innan med IXION 18 tum, och den var otroligt stötig i jämförelse. I och för sig är R-Design ett hårdare chassie än nuvarande Summum. Kanske ska låta de som har samma typ av chassie att uttala sig :)
Jag har r-design men har bara kört den med Nokian friktion 18" som satt på vid leverans, därav att jag är osäker på hur det skulle vara att byta upp sig.

Hej

Jag har XC60 R design 2014 med 20" cratus på sommar och vinter...funkar alldeles utmärkt med dem. Det är som folk skrivit tidigare, uppför sig mycket bättre än man tror.

Mvh
Johannes
Användarvisningsbild
av kalhygge
Jo, jag böt till Michelin Latitude sport med 65profil från orginal 60 profil. Fyller ut hjulhusen bra, o jag får in handen mellan däck o fjäderben.

Blev tystare, bättre komfort och bara marginellt mer svajjigt. Helt OK, tom mindre spårkänslig nu.
Bilen en 2016 Summum med nivåreglering.

Detta ÄR en skogsracer, jag kör mycket dåliga skogs o grusväg men såklart mest på asfalt.

Lågprofil passar på bana, med njurbälte på.

Nu stämmer hastighetsmätarn oxo, visar 49 vid 50 GPShastighet och 110 vid 110!!
Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]