Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Lövet skrev:Jag tror den är värd väntan. Efter att bara ha tittat på S90 känns den 10 år nyare än V60.
Du har kanske rätt. Jag såg V90 i Geneve, och den är verkligen lyckad. Men jag tror det krävs att man öser på med lite lull-lull för att få den där riktiga lyxkänslan, inte minst interiört. I Geneve provsatt jag även en S90 Momentum med lägsta nivån på skinnklädsel, den ger långtifrån samma känsla som en Inscription med nappaläder.
av Lövet
V9097 skrev:
Lövet skrev:Jag tror den är värd väntan. Efter att bara ha tittat på S90 känns den 10 år nyare än V60.
Du har kanske rätt. Jag såg V90 i Geneve, och den är verkligen lyckad. Men jag tror det krävs att man öser på med lite lull-lull för att få den där riktiga lyxkänslan, inte minst interiört. I Geneve provsatt jag även en S90 Momentum med lägsta nivån på skinnklädsel, den ger långtifrån samma känsla som en Inscription med nappaläder.
Jo men du kan stoppa in nappaläder, navi, och all möjlig extrautrustning i en V60 och den kommer ändå inte nå upp till hälften av känslan i en S90/V90. För egen del skulle jag hellre åka basutrustad V90 än fullutrustad V60 och då har jag ändå ägt 3st av den senare...
Användarvisningsbild
av SoKn
En V90 väger tungt i sammanhanget. Känslan av en helt ny modell är svårslagen, även om den inte har lika mycket lull-lull. :wink:

Men? Vad är det som rostat? Kittet lär i[…]

Nu har jag äntligen fått tillbaka bilen[…]

Smörjsprayer

Jag har trasslat med det där ett antal å[…]

Vilken bränslebox passar?

Har du fått nån mer info om vilken box[…]